رنگ اپوکسی مناطق مرطوب
18
سپتامبر

پرایمر رنگ اپوکسی مناطق مرطوب + کاربرد آن

ممکن است شما را به زحمت بیاندازد و مجبور شوید برای تعمیر، هزینه کنید؛ اما آیا راه‌حلی وجود ندارد؟ برای رهایی از دردسرهای رطوبت مناطق مرطوب، می‌توان بر روی پرایمر رنگ اپوکسی مناطق مرطوب حساب باز کرد، پرایمری که از زنگ زدن فلزات، ساییدگی کفپوش ها و پوسته شدن رنگ‌ها جلوگیری می‌کند و به نوعی محافظت از آن‌ها را بر عهده دارد. اگر دوست دارید با این ماده آشنا شوید، متن را با دقت مطالعه کنید.

پرایمر اپوکسی چیست و چرا برای مناطق مرطوب مناسب است؟

پرایمر یکی از انواع رنگ‌های اپوکسی‌ست. شاید برایتان این سؤال پیش آید که رنگ اپوکسی چیست؟ در پاسخ باید بگوییم رنگ‌ اپوکسی، رنگی بسیار مقاوم است که برای هر سطحی مناسب خواهد بود. ترکیب سازنده رنگ اپوکسی که از هاردنر و رزین اپوکسی‌ است باعث ایجاد مقاومت در آن شده است.
پرایمر رنگ اپوکسی مناسب مناطق مرطوب است و می‌تواند بدون کمترین آسیب در این مناطق تا مدت زیادی باقی بماند. پرایمر اپوکسی در انواع مختلف موجود می باشد اما دسته بندی کل آن بر این مبناست که: 1.پرایمر اپوکسی پلی آمید که برای فلزات کاربرد دارد.
2.پرایمر اپوکسی پلی آمین که برای استفاده برای سطوح بتنی‌ست؛ و رنگ اپوکسی در کل رنگ مقاومی است که در برابر عوامل محیطی موجب حفظ سطحی که روی آن قرار می گیرد می شود.

از کجا می‌توانیم پرایمر رنگ اپوکسی را خریداری کنیم؟

شما می‌توانید این رنگ را از تولید کننده‌های رنگ خریداری کنید. قیمت رنگ اپوکسی باتوجه به کیفیت بالای آن بسیار مناسب است.
پرایمر اپوکسی به‌عنوان لایه‌ی آستری بر روی سطوح قرار می‌گیرد و ایجاد‌کننده چندین فایده برای آن سطح خواهد بود.

مزایای پرایمر اپوکسی

-ساختار پرایمر اپوکسی غیرمتخلخل است. این ویژگی باعث می‌شود آب و رطوبت را به خود جذب نکند و در برابر رطوبت مقاومت بیشتری داشته باشد‌. به این دلیل است که پرایمر رنگ اپوکسی مناسب مناطق مرطوب در نظر گرفته می‌شود. دارا بودن این ویژگی باعث می‌شود از آن به‌عنوان آستر بر روی سطوحی مانند فولاد، پلاستیک، فایبرگلاس و… که در معرض رطوبت قرار دارند استفاده شود.
-گاهی پرایمر می‌تواند مثل بتونه عمل کرده و شکاف‌ها و تورفتگی‌ها را بپوشاند.
-از دیگر فایده‌هایی که می‌تواند داشته باشد این است که باعث اتصال هرچه بهتر رنگ با سطح زیری خواهد شد. درواقع اگر بخواهیم روی برخی سطوح مثل فلزات از رنگ به‌تنهایی استفاده کنیم ممکن است پس از مدتی دچار مشکل شود. پس استفاده از پرایمر رنگ اپوکسی می‌تواند از این مسئله جلوگیری کند.
-استفاده از پرایمر به سطوح خواص ضد خوردگی و ضدزنگ می‌افزاید.
ترکیب پرایمر رنگ اپوکسی، فسفات روی است. این ترکیب وقتی بر روی سطحی استفاده شود می‌تواند خاصیت ضد خوردگی به آن بیفزاید. از این خاصیت رنگ اپوکسی می‌توانیم برای ضدزنگ و ضد خوردگی کردن سطوحی استفاده کنیم که بیشتر در معرض این عوامل هستند.
-علاوه بر موارد فوق پرایمر اپوکسی می‌تواند در برابر ضربات و فشار‌ها مقاومت بالایی را از خود نشان دهد.
برای مثال یکی از سطوحی که می‌تواند با پرایمر پوشانده شود سطح فلزات استفاده شده در صنایع دریایی و اتومبیل‌سازی است. در این صنایع از پوشش پرایمر اپوکسی به‌صورت یک یا دو لایه استفاده می‌شود تا خواص ضدزنگی و ضد خوردگی را برای آن‌ها فراهم کند. پس اگر بخواهیم کاربرد‌های پرایمر رنگ اپوکسی را برای شما بگوییم می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم.

کاربرد‌های پرایمر رنگ اپوکسی مناسب مناطق مرطوب | اکسیر پرگاس

کاربرد‌های پرایمر رنگ اپوکسی مناسب مناطق مرطوب

-استفاده در صنایع دریایی و اسکله‌ها.
-استفاده در صنایع خودروسازی و پوشش بدنه خودرو‌ها با آن.
-کارخانه‌های تصفیه آب و نیز سطوح خارجی مخازن.
-سطح خارجی تانکر‌های آب. این پرایمر علاوه بر خاصیت ضدزنگ و ضد خورندگی دارای خواص ضد رطوبت نیز هست که باعث می‌شود آب و رطوبت باعث پوسته شدن رنگ استفاده شده بر روی این فلزات نشود.
یکی دیگر از موادی که به‌صورت مشابه به‌عنوان پوشش بتونه بر روی فلزات استفاده می‌شود پوشش پلی اورتان نام دارد. اما این پوشش نمی‌تواند چسبندگی بالایی مانند آنچه پرایمر رنگ اپوکسی ایجاد می‌کند را فراهم کند. لذا بهتر است بجای پلی اورتان از این ماده استفاده شود. در این بخش قصد داریم شما را با انواع پرایمر رنگ اپوکسی مناسب مناطق مرطوب آشنا کنیم. لذا شما می‌توانید با خواندن بخشی که در پیش رو دارید انتخاب راحت‌تری را انجام دهید.

پرایمر اپوکسی زینک فسفات

ترکیب آستری هاردنر” زینک فسفات اپوکسی” از جنس پلی آمید و رزین اپوکسی به علاوه دانه‌های رنگی فسفات است. استفاده از این ترکیبات باعث می‌شود مقاومت بسیار بالایی در برابر خورندگی در اثر مواد شیمیایی و زنگ از خود نشان دهد.

پرایمر اپوکسی زینک کرومات

پرایمر زینک کرومات اپوکسی بر پایه رزین اپوکسی و همچنین هاردنر پلی آمید تشکیل شده که با پبگمنت‌های کرومات ترکیب گردیده است؛ و موجود بودن پیگمنت های کرومات در این نوع پرایمر موجب شده خواص ضد خوردگی و ضد فرسایشی بالایی داشته باشد. از این پرایمر می توان در شرایط جوی که رطوبت بالا دارد استفاده نمود؛ همچنین پرایمر زینک کرومات اپوکسی در برابر عوامل مختلف مواد شیمیایی اسیدی و قلیایی نیز مقاومت مناسبی دارند.

پرایمر اپوکسی میانی یا رنگ میانی

استفاده از پرایمر اپوکسی میانی که از هاردنر و رزین اپوکسی ساخته شده است برای مناطق مرطوب بسیار مناسب است. این آستری می‌تواند در برابر شرایط جوی و تغییرات آن از خود مقاومت مناسبی نشان دهد‌. علت نام‌گذاری این پرایمر به نام پرایمر میانی اپوکسی این است که در لایه وسطی استفاده می‌شود. ما می‌توانیم از آن بیشتر در فلزات به کار برده شده در صنایع استفاده کنیم. در این صورت مقاومت مکانیکی رنگ به کار رفته بر روی فلزات بیشتر از قبل خواهد شد.
بعد از انتخاب پرایمر مناسب لازم است با ظاهر پرایمر و نحوه استفاده از آن آشنا شوید.

ویژگی‌های ظاهری پرایمر اپوکسی

بیشتر پرایمرهایی که وجود دارند دارای شکل ظاهری براق هستند. البته گاهی آن‌ها را به شکل نیمه براق هم ارائه می‌کنند. برای خشک شدن کامل این ماده زمانی معادل 4 الی 7 روز لازم است. این مدت زمان هرچه دمای محیط بیشتر شود کاهش خواهد یافت و پرایمر زودتر خشک خواهد شد.
پس از اتمام خشک شدن و از دست دادن رطوبت، 70 درصد حجم این ماده کاهش یافته و حدود 30 درصد از ماده جامد باقی خواهد ماند.

ویژگی‌های ظاهری پرایمر اپوکسی - پرایمر رنگ اپوکسی مناطق مرطوب | اکسیر پرگاس

نحوه مصرف پرایمر اپوکسی

ابتدا لازم است سطحی که موردنظرتان است را از هرگونه آلودگی و غبار و چربی بزدایید. برای این کار می‌توانید از شوینده‌ها استفاده کنید. در ادامه لازم است دو جزء جدای پرایمر را با یکدیگر متناسب با میزانی که نیاز دارید ترکیب کنید. سپس یا با استفاده از اسپری و یا با قلم‌مو آن را روی سطح استفاده کنید.

در نهایت

در این مطلب سعی کردیم شما را با یکی از انواع رنگ و زیرساز آن آشنا کنیم. پرایمر رنگ اپوکسی مناطق مرطوب بوده و شما می‌توانید از آن برای پوشش روی هر سطحی که در معرض رطوبت قرار دارد استفاده کنید. اسکله، بدنه خودرو، اسکلت ساختمان، بدنه تانکر‌های آب و… از جمله مواردی هستند که استفاده از پرایمر اپوکسی برای آن ضرورت دارد.

 
تماس با اکسیر پرگاس
شماره تماس جهت پاسخگویی به سوالات فنی و استعلام قیمت اپوکسی مناطق مرطوب