(1 customer review)

رنگ میانی اپوکسی پلی آمید

رنگ میانی اپوکسی پلی آمید اکسیر پرگاس از رزین های دو جزیی اپوکسی پلی آمید بوده ، این محصول حاوی درصد بالایی از مواد موثر بوده که باعث میگردد پس از خشک شدن میزان بسیار کمی افت حجمی پیدا نماید و جهت اجرا در ضخامت بخشی پوشش بسیار مناسب میباشد، این پوشش معمولا پس از یک لایه پرایمر از خانواده ی اپوکسی اجرا میگردد و جهت حفاظت از محیط ها با خوردگی بالا همچون تجهیزات دریایی و بندری و اسکلت های فلزی و سازه های فولادی بسیار مناسب میباشد.

شناسه محصول: PXP 346 دسته:

توضیحات

این پوشش به عنوان رنگ میانی بر پایه رزین اپوکسی و سخت کننده پلی آمید طراحی شده که به وسیله ترکیب اکسید آهن میکائی غنی گردیده است . بدلیل ترکیبات شیمیایی مناسب مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت ، آب ، محیط های قلیایی و اسیدی داشته و جهت کامل شدن محافظت این رنگ میبایست با رنگ رویه مناسب با شرایط محیطی پوشش داده شود. این رنگ به عنوان یک رنگ میانی بسیار مناسب جهت سازه های فلزی نظیر پله ها، سوله های صنعتی، خطوط لوله و انتقال، مخازن، تجهیزات مغروق در آب شیرین و همچنین کلیه سازه ه ای فلزی در مناطق ساحلی و OFF SHORE استفاده میگردد.

دستور العمل اجرایی رنگ میانی اپوکسی پلی آمید

قبل از شروع عملیات رنگ آمیزی سطح فلز باید به روش مناسب )سند بلاست …( بخوبی تمیز شده و عاری از هرگونه رطوبت، آلودگی، چربی، روغن، گرد و غبار، زنگ زدگی و بقایای رنگ قبلی باشد. باید جهت سطوح فولادی و آهنی سطح کار بر اساس استاندارد SIS 5900 با درجه تمیزی Sa 2.5 و یا استاندارد SSPC با درجه تمیزی SP10 برسد. پس از زدودن غبار ناشی از سند بلاست عمل رنگ آمیزی بلافاصله انجام می شود.
قبل از مصرف ترکیب A را با میکسر مناسب بمدت 10 تا 15 دقیقه بصورت مداوم مخلوط نمایید و سپس ترکیب B را به آر امی به آن اضافه نموده و به مدت 10 دقیقه عمل هم زدن را ادامه داده تا مخلوط به خوبی یکنواخت شود. مخلوط آماده شده بمدت 10 دقیقه از زمان ترکیب در حال استراحت قرار گرفته و سپس تینر مناسب به آرامی طی 5 دقیقه در حین هم زدن به آن اضافه میگردد.
تذکر مهم : زمان مجاز استفاده از مخلوط رنگ آماده شده بلافاصله) پس از آماده شدن( تا حداکثر 4 ساعت در دمای 25 درجه سانتیگراد بوده و بالا رفتن دمای محیط و سطح کار این زمان را بمیزان قابل توجهی کاهش می یابد.

رنگ میانی اپوکسی چیست؟

رنگ میانی اپوکسی که ممکن است از نوع رنگ میانی اپوکسی پلی آمید یا رنگ میانی اپوکسی پلی آمین باشد بر پایه هاردنر و رزین اپوکسی پلی آمید یا پلی آمین طراحی و تولید شده و درآمد مختلفی روانه بازار می گردد.
رنگ میانی اپوکسی دارای یک سری ویژگی ها و مزایای می‌باشد که از جمله مهمترین آنها می توان به درصد جامد حجمی مناسب و ایده آل آن به منظور لایه حد واسط آستر و رنگ رویه اشاره نمود که در نتیجه باعث افزایش ضخامت شده و طول عمر و مقاومت بیشتر رنگ را در برابر انواع مختلف شرایط جوی و همچنین فرسایش و سایش ایجاد می نماید و در نتیجه خواص مکانیکی شیمیایی و فیزیکی سیستم رنگ مورد نظر را تا حدود زیادی بهبود می بخشد.
با توجه به این موضوع که از رنگ میانی اپوکسی می توان بر روی انواع مختلف استرهای دو جزئی استفاده نمود این امکان وجود دارد تا از رنگ اپوکسی به عنوان لایه زیرین بر روی انواع رنگ های اپوکسی پلی اورتان و همچنین کلروکائوچو و یا ویلی و مدل های دیگر رنگ استفاده نمود. همچنین قیمت رنگ میانی اپوکسی پلی آمید با توجه به انواع مختلف آن رقم متفاوتی خواهد بود. برای بدست آوردن اطلاعات لازم می توانید با کارشناسان مجموعه اکسیر پرگاس ارتباط برقرار نمائید.

بررسی مراحل مختلف استفاده از رنگ میانی اپوکسی

رنگ میانی اپوکسی که رنگ دو جزئی به حساب آمده و دارای براقیت ای از نوع نیمه مات می باشد. این رنگ با استفاده از مکانیزم به خشک شدن واکنش شیمیایی میان اعضای این تبخیر شدن حلال به کار رفته در آن خشک می شود، همچنین برای خشک شدن کامل آن چیزی در حدود ۷ روز زمان احتیاج می باشد.
همچنین به منظور خشک شدن سطحی مدت زمانی در حدود ۲ ساعت برای خشک شدن و خشک شدن عمقی آن چیزی در حدود ۸ ساعت زمان احتیاج می باشد. همچنین مدت زمان ژله ای شدن آن چیزی در حدود ۸ ساعت به طول می‌انجامد و نقطه اشتعال آن نیز بر طبق آمار چیزی در حدود ۲۳ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

مراحل مختلف استفاده از رنگ میانی اپوکسی | اکسیر پرگاس

شرایط محیطی لازم برای استفاده از رنگ میانی اپوکسی

با توجه به نتایج به دست آمده و تجربیات بهترین دوا برای به کار بردن رنگ میانی اپوکسی و انجام رنگ آمیزی با استفاده از این رنگ دمای در بین ۱۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد می باشد. همچنین برای آن که کیفیت رنگ آمیزی با استفاده از رنگ اپوکسی در حد بالایی باشد پیشنهاد می گردد تا رنگ آمیزی با استفاده از این رنگ در محیط های سرپوشیده و یا در محیط‌هایی که شرایط جوی مناسبی وجود دارد انجام گردد.
همچنین دمای محیطی که قرار است رنگ آمیزی با استفاده از رنگ اپوکسی انجام پذیرد حداقل باید سه درجه بالاتر از نقطه شبنم محیط باشد تا درجه قطرات آب بر روی سطح مورد نظر ایجاد نگردد و کاربرگ رنگ آمیزی خراب نشود.

توصیه های ایمنی در هنگام استفاده از رنگ میانی اپوکسی

پیشنهاد می شود در صورتی که قصد رنگ آمیزی با استفاده از رنگ میانی اپوکسی را در فضای بسته دارید ماسک ‌های مخصوص استفاده کرده و حد المقدور از استنشاق مواد و بخارات حاصل از این رنگ خودداری نمایید؛ و در صورتیکه رنگ میانی اپوکسی پلی آمید با پوست های چشم تان برخورد کرد سریع نسبت به شستشوی محل مورد نظر اقدام نمایید. همچنین رنگ قابل اشتعال می باشد و بهتر است از هرگونه حرارت اضافی و یا شعله دور باشد تا در خطر جانی به وجود نیاید.

توضیحات تکمیلی

وزن 20 کیلوگرم
رزین

لایه

1 review for رنگ میانی اپوکسی پلی آمید – خرید رنگ میانی

  1. حسن پژوه

    عالیه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *