کفپوش اپوکسی صنعتی | اکسیر پرگاس
17
مه

کفپوش اپوکسی صنعتی – اجرای کفپوش اپوکسی + قیمت

کفپوش های اپوکسی صنعتی، زیبایی ویژه‌ای به محیط می‌بخشند و به نسبت کفپوش‌های سنتی، بهره‌وری و نگه‌داری ساده‌تری دارند. کفپوش اپوکسی صنعتی به‌صورت مایع موجود است. این باعث می‌شود تا پس از اجرای کفپوش اپوکسی صنعتی و خشک شدن آن، کف به‌صورت بدون درز، بدون نقص، و کاملاً بهداشتی باشد. چسبندگی و مقاومت سایشی این کفپوش بسیار بالا است که این امر باعث می‌شود در انواع صنایع و همین‌طور در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها از کفپوش اپوکسی صنعتی استفاده شود.
کفپوش ها در‌ واقع انواع رویه‌ها و لایه‌هایی هستند که به کمک آن‌ها کف ساختمان‌ها و اماکن مختلف را می‌پوشانند. کفپوش ها در صنعت کف‌سازی کاربرد فراوانی دارند و علاوه بر ساختمان‌های مسکونی، برای پوشاندن کف و سطوح محوطه‌های باز، زمین‌های ورزشی، سالن‌ها، استخر‌ها، فروشگاه‌ها و ساختمان‌های اداری و تجاری، کارخانجات، و مراکز بهداشتی و درمانی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.
در این مقاله با انواع کفپوش و کاربرد‌های آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.
در همه‌ی موارد، استفاده از کفپوش‌های سنتی راهگشا نیست. مثلاً در مکان‌هایی که به مقاومت شیمیایی، مقاومت به ضربه و سایش، یکپارچگی سطح، و الزامات بهداشتی نیاز است کفپوش‌های سنتی به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. بنابراین بهتر است در این مواقع، کار را به کمک کفپوش های صنعتی انجام داد.

تعریف کلی کفپوش اپوکسی صنعتی

کفپوش صنعتی، که به کفپوش رزینی هم معروف است، با کاهش هزینه‌های اجرایی، مواد، و مصالح، و همینطور افزایش مقاومت و عمر مفید کف، لقب بهترین نوع کف‌سازی در دنیا را به خود اختصاص داده است.
کف‌سازی صنعتی می‌تواند در هنگام ساخت و یا افزایش امکانات تجاری مورد استفاده قرار بگیرد. مثلاً برای هرکدام از واحد‌های تجاری و صنعتی، مثل انبار‌ها، فروشگاه‌ها، و حتی رستوران‌ها، کفپوش صنعتی مناسب خودش طراحی و تولید می‌شود.
کفپوش های صنعتی به لحاظ عملکرد و دوام، کفپوش‌های قوی‌تری هستند. گفتنی است، استفاده از کفپوش های صنعتی در پارکینگ منازل، علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط، باعث مقاومت کف پارکینگ در برابر انواع آلاینده‌ها، روغن، و بنزین می‌شوند. قابل شستشو بودن این کفپوش هم از دیگر نقاط مثبت آن است.
کفپوش های صنعتی می‌توانند در هر قسمتی از ساختمان استفاده شوند. مثلا در اتاق‌خواب، سالن، لابی، کف پارکینگ، و محوطه‌ها و پیاده‌رو‌های بیرونی.
کفپوش صنعتی رزینی می‌تواند در بخش‌های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار گیرد. چند مورد از رایج‌ترین کاربردهای کفپوش های صنعتی را در ادامه فهرست کرده‌ایم:

ویژگی‌های کفپوش اپوکسی صنعتی | اکسیر پرگس

انواع کفپوش صنعتی

به‌طور تخصصی‌تر باید گفت که کفپوش های صنعتی در دو سیستم کف‌سازی صنعتی بر پایه سیمانی و پایه پلیمری دسته‌بندی می‌شوند. سیستم پایه سیمانی آن شامل کفپوش بتن سخت، بتن مسلح (یا بتن ماله پروانه‌ای)، و اجرای بتن به روش مکانیزه است. سیستم پایه پلیمری هم شامل کفپوش اپوکسی، کفپوش پلی اورتان ، کفپوش رزینی، و محافظ است. کفپوش های صنعتی و رزینی را به روش‌های مختلفی دسته‌بندی کرده‌اند که در بالا توضیح داده شد. اما مهم‌ترین انواع کفپوش های صنعتی یا رزینی به این شرح است:
کفپوش اپوکسی صنعتی
کفپوش پلی یورتان
که البته به دلیل محبوب‌تر و پر‌استفاده‌تر بودن کفپوش اپوکسی، در ادامه این مطلب با این نوع از کفپوش‌ها، انواع آن‌ها، و کاربردهای‌شان بیشتر آشنا خواهیم شد.

مزایای کفپوش اپوکسی صنعتی

از دیگر مزیت‌های غیرقابل‌انکار کفپوش اپوکسی صنعتی این است که این کفپوش با از بین بردن احتمال سرخوردگی و عدم ایجاد آلودگی در محیط‌های صنعتی، امنیت بالا‌تری را فراهم می‌کند.
کفپوش های اپوکسی صنعتی بسیار متنوع هستند و در انواع کفپوش‌های آنتی‌استاتیک ، کفپوش‌های پارکینگ ، کفپوش‌های ضد اسید، کفپوش‌های ضد سایش، کفپوش‌های ضد خش، کفپوش‌های بهداشتی، و بسیاری از انواع دیگر موجودند. تنوع بالای این نوع کفپوش‌ها باعث شده که اجرای کفپوش صنعتی هر روزه بیشتر از قبل انجام شود.

انواع کفپوش صنعتی - کفپوش اپوکسی | اکسیر پرگاس

ویژگی‌های کفپوش اپوکسی صنعتی

کفپوش های اپوکسی صنعتی دارای ویژگی‌ها و مزایای مختلفی هستند که در ادامه، به‌شکل فهرست‌وار به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:
مقاومت در برابر مواد شیمیایی
ایجاد سطح نفوذناپذیر و بدون درز
یکپارچه و در رنگ‌های متنوع
جلوگیری از ایجاد گردوغبار
طول عمر بالا
سرعت اجرای بالا
روکش ضد اسید، ضد سایش و ضد لغزش
نظافت و نگهداری آسان
مقاومت شیمیایی و مکانیکی بالا
مقاومت در برابر تغییرات دما

تماس با اکسیر پرگاس
شماره تماس جهت پاسخگویی به سوالات فنی و استعلام قیمت کفپوش اپوکسی صنعتی