کفپوش پلی یورتان - پلی اورتان | اکسیر پرگاس
05
مه

کفپوش پلی اورتان | کفپوش پلی یورتان ورزشی+قیمت

این روز‌ها استفاده از کفپوش پلی اورتان مناسب در ساختمان‌ به‌اندازه معماری، ساخت و دکوراسیون آنها مهم است. مردم به دنبال بهره بردن کامل از امکانات ساختمان و افزودن به زیبایی و کارآمدی آن هستند و به همین خاطر به ریز‌ترین نکات هم دقت می‌کنند. استفاده از انواع کفپوش مدرن و کارآمد در ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری، فروشگاه‌ها، مراکز خدماتی، و حتی اماکن ورزشی، روزبه‌روز متداول‌تر می‌شود.
متصدیان امور ساختمان‌ها اغلب به این فکر می‌کنند که کدام نوع کفپوش برای کاربری آن‌ها مناسب‌تر است؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که کفپوش پلی اورتان یکی از محبوب‌ترین کفپوش‌ها در سراسر دنیا است که کاربردهای فراوانی دارد. ما نیز در این مقاله قصد داریم بیشتر با کفپوش پلی یورتان و ویژگی‌های آن آشنا شویم. پس تا پایان با ما همراه باشید.
کفپوش پلی یورتان، که به آن کفپوش پلی اورتان هم گفته می‌شود، یکی از محصولات پلیمری محبوب است که این روز‌ها در بسیاری از مکان‌ها ممکن است آن را ببینید. از این کفپوش‌ها در مدارس، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، سالن‌های ورزشی، کارخانه‌ها، انبار‌ها، مراکز خدماتی، ادارات دولتی، و ایستگاه‌های آتش‌نشانی استفاده می‌شود. استفاده از کفپوش پلی اورتان در دهه‌های اخیر افزایش چشم‌گیری داشته است. جدا از تمامی ویژگی‌های مثبت این کفپوش، یکی از مهم‌ترین دلایل این اقبال عمومی، قیمت مناسب آن است. این کفپوش، ارزان‌ترین کفپوش موجود است که در صنایع مختلف کارایی دارد.

کاربردهای کفپوش پلی یورتان - پلی اورتان | اکسیر پرگاس

کفپوش پلی اورتان چه کاربرد‌هایی دارد؟

کفپوش پلی اورتان به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود می‌تواند برای اغلب اماکن و حتی فضا‌های باز مورد استفاده قرار بگیرد. اما کاربرد آن در برخی موارد انحصاری است. کفپوش پلی یورتان به دلیل داشتن الاستیسیته بالا در برابر تغییرات دمایی و دمای پایین، بسیار مقاوم است. پس می‌توان گفت این کفپوش، انتخاب مناسبی برای انواع سردخانه‌ها است و به همین خاطر، پوشش کف اغلب سردخانه‌ها از کفپوش پلی یورتان ساخته شده است.
کفپوش پلی یورتان به دلیل منعطف بودن و مقاومت ویژه‌ای که در برابر ضربه، خش و سائیدگی دارد، برای انواع زمین‌های ورزشی، سالن‌های ورزشی و استخر‌ها نیز مناسب است. این نوع کفپوش در برابر نور خورشید مقاوم است و برعکس کفپوش اپوکسی، نور خورشید آن را خراب نمی‌کند. پس طبیعی است که کفپوش پلی یورتان در فضا‌های باز نیز مورد استفاده قرار گیرد.
از کفپوش پلی یورتان، با تمام ویژگی‌های منحصربه‌فردش که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، در بسیاری از موارد می‌توان استفاده کرد. اما مواردی که ذکر شد، تنها چند مورد از مواردی بودند که استفاده از کفپوش پلی اورتان در آنها، تأکید می‌شود.

ویژگی های کفپوش پلی یورتان - پلی اورتان | اکسیر پرگاس

کفپوش پلی اورتان چه ویژگی‌هایی دارد؟

کفپوش پلی یورتان مزایای ویژه‌ای دارند که آن‌ها را در بین کفپوش‌های رزین سرآمد کرده است. در ادامه مزایای این کفپوش‌ها را با هم بررسی می‌کنیم:
سطح کف این کفپوش‌ها براق و زیبا است.
کفپوش پلی یورتان یکپارچه است.
کفپوش پلی اورتان خاصیت اکوستیک دارد.
کفپوش پلی اورتان بسیار مقاوم و با‌دوام است.
پلی یورتان کف، مقاومت شیمیایی بالایی دارد.
رنگ پلی اورتان در برابر اسید‌ها و قلیا‌ها مقاوم است. این کفپوش‌ها مقاومت کششی بالایی دارند.
این کفپوش‌ها نصب و اجرای راحتی دارند.
کفپوش پلی‌یورتان قابلیت تعمیر و ترمیم شدن دارد.
این کفپوش‌ها دوست‌دار محیط‌زیست هستند.
کفپوش‌های پلی یورتان در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند.
این کفپوش‌ها آلودگی کف را کاهش می‌دهند و به حداقل می‌رسانند.
این کفپوش‌ها منعطف هستند و انعطاف‌پذیری بالایی دارند.
کفپوش پلی یورتان در برابر هرگونه ضربه، خراش و ساییدگی مقاوم است.
این کفپوش‌ها Anti UV هستند و در برابر اشعه‌های ماوراءبنفش مقاوم‌اند.
حفاظت از سطوح کف در برابر خوردگی هم از دیگر مزیت‌های پلی یورتان است
کفپوش پلی یورتان نوعی کفپوش آنتی باکتریال است و خواص ضد میکروبی داشته و میکروب و باکتری را جذب نمی‌کند.
قیمت کفپوش پلی یورتان ارزان و مقرون‌به‌صرفه بوده و به نوعی ارزان‌ترین کفپوش صنعتی به‌حساب می‌آید.

 اجرای کفپوش پلی یورتان - پلی اورتان | اکسیر پرگاس

کفپوش پلی یورتان چگونه اجرا می‌شود؟

طریقه اجرای پلی‌یورتان کف، تقریباً مشابه با اجرای اپوکسی است با این تفاوت که پلی یورتان نسبت به وجود رطوبت در محیط حساسیت ویژه‌ای دارد. بنابراین اجرای کفپوش پلی یورتان بر روی سطح بتنی امکان‌پذیر نیست و در اغلب موارد قبل از اجرای پلی یورتان، پرایمر (به عنوان لایه اول) و اپوکسی (به عنوان لایه میانی اپوکسی) اجرا شده و سپس کفپوش پلی یورتان (به عنوان لایه نهایی) نصب می‌شود.
برای اجرای کفپوش پلی یورتان، پس از آماده‌سازی کف، که شامل صاف و سخت کردن کف و از بین بردن ترک‌ها، درز‌ها و نقص‌های کف می‌شود، پرایمر باید اجرا شود. پرایمر باید بدون هیچ نوع حلالی و به‌طور یکنواخت بر روی کف اعمال شود. سپس نوبت به لایه میانی می‌رسد. لایه میانی وظیفه دارد چسبندگی و مقاومت مکانیکی مورد نیاز برای اجرای لایه‌های بعدی را فراهم کند. بعد از آن نوبت بتونه‌کاری است تا نقص‌های ظاهری کفپوش، مثل درز‌ها، ترک‌ها و منافذ را بپوشاند. در نهایت نیز آخرین لایه، یعنی پلی یورتان، اجرا می‌شود.
کفپوش پلی یورتان به‌صورت خود تراز اجرا می‌شود و اهمیتی ندارد که در زمان اجرای کفپوش پلی یورتان، آن را با چه حالتی بر روی کف بریزید. این کفپوش به‌طور خودجوش بر روی زمین تراز شده و یک سطح زیبا، صاف، و یکپارچه را ایجاد می‌کند.
شرکت اکسیر پرگاس تولیدکننده متریال کفپوش اپوکسی و پلی یورتان به همراه تیم اجرای حرفه ای در خدمت شما مشتریان عزیز میباشد ، کارخانه ی اکسیر پرگاس برای پایین آوردن قیمت کفپوش اپوکسی و پلی یورتان برای مشتریان ،دست دلالان این حرفه را کوتاه کرده ، صفر تا صد کفپوش اپوکسی (متریال و اجرا ) را به ما بسپارید.

تماس با اکسیر پرگاس
شماره تماس جهت پاسخگویی به سوالات فنی و استعلام قیمت کفپوش پلی اورتان ورزشی