مزایا و معایب رنگ اپوکسی | اکسیر پرگاس
08
سپتامبر

مزایا و معایب رنگ اپوکسی + تولید کننده رنگ اپوکسی

مطالبی که در این صفحه می‌خوانید :
(*جهت دسترسی سریع روی عنوان موردنظر کلیک کنید)

در چند دهه ی اخیر با پیشرفت علم و تکنولوژی شرایط متفاوتی در زمینه ی انواع خدمات و فعالیت های صنعتی ایجاد شده است. این پیشرفت در تولیدات کارخانجات نیز مشهود بوده است. طراحی ظاهری به صورت کاملا مدرن رو به پیشرفت بوده و تحولات عظیمی را در صنایع مختلف ایجاد کرده است. رنگ اپوکسی یکی از شاخه های خاص در این رشته می باشد که با فرمولاسیون خاص و منحصر به فرد باعث ایجاد نوآوری در این صنعت شده است. در این مبحث اکسیر پرگاس تولید کننده رنگ اپوکسی، به بررسی مزایا و معایب رنگ اپوکسی می پردازد.
انواع مختلف رنگ های اپوکسی از جمله رنگ پلی آمین نهایی ، رنگ اپوکسی فلزات و سایر متعلقات نیز این شاخه را در بر می گیرد. لذا با دقت بر روی کلیه ی بخش های این نوع از رنگ ها به ویژگی های اساسی آن که به نوعی اشاره به مزایای این نوع پوشش دارد می پردازیم. در ادامه نیز با بررسی مزایا و معایب رنگ اپوکسی مقایسه ای در استفاده و یا حذف این پوشش برای مصارف مختلف، خواهیم داشت.

مزایای اصلی رنگ اپوکسی

در آینده ای نه چندان دور استفاده از محصولات سبک و کم حجم جایگزین مواد سنگین و سخت خواهد شد. بر این اساس دیدگاه جایگزین سازی رنگ های اپوکسی گزینه ی مناسبی برای استفاده در نقاط مختلف ساختمان خواهد بود. به جهت اینکه کف ساختمان از جمله بخش های ویژه ی سازه محسوب می شود ظاهر سازی آن نیز جزو مواردی است که نیاز به دقت و توجه خاص دارد.
نکته ی مهم در زمینه ی پوشش کف ساختمان مقاومت و دوام آن است. به طور کلی برای پوشش کف از سنگ، پارکت و محصولاتی از این قبیل استفاده می شود. رنگ اپوکسی به جهت ماندگاری بسیار بالا و قابلیت نصب راحت تر گزینه ی مناسب تری خواهد بود. از این پوشش میتوان حالت ضد خش بودن و ضد آب بودن را نیز انتظار داشت. لذا رنگ اپوکسی به عنوان پوششی مقاوم در برابر رطوبت و عایقی مناسب برای کف ساختمان بسیار کاربردی خواهد بود. رنگ اپوکسی به عنوان لایه ی پوششی مورد استفاده قرار می گیرد. لذا میتواند باعث ایجاد مقاومت پوشش های زیرین خود شده و دوام بالایی نسبت به سایر کفپوش ها از خود نشان دهد.
اصلی ترین قسمت برای کفپوش هزینه ای است که لازم است مورد محاسبه قرار گیرد. به صورت عمومی رنگ اپوکسی جایگزین بسیار مناسبی جهت تغییرات پر هزینه در ساختمان می باشد. لذا استفاده از آن میتواند بهینه بوده و هزینه ی بسیار کمتری را برای نوسازی و زیباسازی فضا ایجاد کند. همچنین نحوه ی استفاده از رنگ اپوکسی بسیار ساده بوده و به راحتی در هر فضایی قابل اجرا می باشد. از جمله مزیت هایی که برای این نوع کفپوش های شیمیایی مطرح می باشد قابلیت شستشو و امکان استفاده از مواد تمیز کننده بدون تغییر در ماهیت آن می باشد. میتوان گفت رنگ اپوکسی نهایی پلی آمین پوششی ایده آل برای کف خواهد بود.

مزایای اصلی رنگ اپوکسی - مزایا و معایب رنگ اپوکسی | اکسیر پرگاس

مزایای فرعی

هر محصول در کنار ویژگی های اصلی و اساسی که دارد، قابلیت های جانبی نیز دارد که استفاده از آن را خاص تر می کند. رنگ اپوکسی صنعتی به جهت اینکه بیشتر در مصارف صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد لازم است تا خصوصیات منحصر به فردی نیز داشته باشد. از جمله این خصوصیات میتوان به قابلیت ضد زنگ و ضد جلبک بودن آن اشاره کرد. بر اساس اینکه از رنگ های اپوکسی و پوشش های رزینی برای صنایع مختلف کشتی سازی و یا استخرها و فعالیت های وابسته به آب از جمله پرورش ماهی، تصفیه فاضلاب و … استفاده می شود میتوان این مزیت اپوکسی را مورد توجه قرار داد.
به جهت مواد و متریالی که در این نوع پوشش وجود دارد مقاومت آن در برابر انواع مختلف شرایط اقلیمی تضمین شده است. لذا از جمله مزایای رنگ اپوکسی ایجاد حالت سد دفاعی در برابر انواع صدمات و ناملایمات فیزیکی است که در اثر مرور زمان بر روی سطوح ایجاد می گردد. علاوه بر این موارد نکته ای که جهت کفپوش ها بسیار حائز اهمیت می باشد میزان اتصال و درهم آمیختگی آنها با سطح زیرین است. رنگ اپوکسی با قابلیت چسبندگی بالا میتواند به راحتی به پوشش های مختلف متصل شده و سطحی یکسان را ایجاد کند.

معایب استفاده از اپوکسی

مشکلات و محدودیت های بسیاری در کنار مزایای هر محصول وجود دارد که لازم است جهت اگاهی بیشتر مصرف کنندگان بیان شود. با در نظر گرفتن مزایا و معایب رنگ اپوکسی، این رنگ به عنوان یک محصول جدید دارای اشکالاتی است که در برخی موارد امکان استفاده از آن وجود ندارد. با توجه به ایجاد سطحی سیقلی و صاف توسط این نوع رنگ در صورت ریختن آب بر روی آن امکان سر خوردن وجود دارد و ممکن است باعث آسیب به افراد شود. لذا بهتر است در این زمینه از راهکارهای جایگزین برای از بین بردن این شرایط استفاده کرد. با عنایت به اینکه هر محصولی دارای عمر مفیدی می باشد، رنگ اپوکسی نیز در کنار مقاومت بالا، جهت دوام بیشتر نیاز به مراقبت و محافظت دارد. بهتر است جهت نگهداری بیشتر از این نوع پوشش از لایه های محافظتی بر روی آن استفاده شود تا طول عمر مفید محصول افزایش پیدا کند.
در این راستا نکته ی مهم نوع پیاده سازی آن بر روی سطح می باشد. با توجه به اینکه در اکثر کفپوش ها زیر سازی های خاصی قبل از اجرا انجام می شود برای این نوع پوشش نیز مراحلی باید انجام شود. طی شدن مراحل مختلف گریس کاری و رطوبت زدایی نیازمند طی شدن زمان مشخصی است که برای این نوع پوشش بسیار ضروری می باشد. از نکاتی که برای این پوشش قابل توجه است عدم ایجاد تغییرات پس از اجرای کفپوش اپوکسی می باشد. ترکیبات این نوع رنگ به گونه ای است که پس از اجرا به صورت ثابت جذب سطح می شود. لذا از بین بردن آن و تخریب آن کار بسیار دشواری خواهد بود. این نکته در بخش مزایای این کفپوش اشاره شد و مقاومت بالای آن مورد توجه قرار گرفت. لذا با در نظر گرفتن کلیه ی مزایا و معایب رنگ اپوکسی میتوان استفاده از این پوشش را به عنوان کفپوشی مناسب مد نظر قرار داد

تماس با اکسیر پرگاس
شماره تماس جهت پاسخگویی به سوالات فنی و استعلام قیمت رنگ اپوکسی