رنگ اپوکسی نهایی | اکسیر پرگاس
17
جولای

رنگ اپوکسی نهایی – لایه نهایی مقاوم + قیمت

مطالبی که در این صفحه می‌خوانید :
(*جهت دسترسی سریع روی عنوان موردنظر کلیک کنید)

رنگ اپوکسی نهایی یکی از پر کاربردترین محصولاتی است که به صورت دو جزئی به بازار مصرف ارائه می شود. تولید این گروه از رنگ ها بر پایه هاردنر پلی آمیدی و رزین اپوکسی صورت می پذیرد. آیا می دانید چرا این رنگ را با نام رنگ رویه می شناسند؟ اصلی ترین دلیل این نامگذاری کم بودن گرانروی محصول نام برده است. همین موضوع زمینه رواج به کارگیری این محصول به عنوان پوشش نهایی را فراهم ساخته است. بنابراین می توان این رنگ را در سیستم هایی که از پرایمر با لایه میانی برخوردار هستند و یا آن دسته از سیستم هایی که فاقد لایه زیرین می باشند، مستقیما بر روی سطح اعمال کرد.
بهترین جایگزین یافت شده برای پوشش های محافظتی علی الخصوص در مکان هایی که به مقاومت قابل توجهی در مقابل عواملی همچون عوامل آورده شده در ادامه نیاز دارند، پوشش اپوکسی نهایی می باشد. این عوامل عبارتند از: -شرایط آب و هوایی -اصطکاک -عوامل شیمیایی -خوردگی

رنگ اپوکسی نهایی و موارد مصرف آن

شاید این سوال ذهنتان را مشغول کرده باشد که کاربرد رنگ اپوکسی نهایی چیست؟ فرقی نمی کند سطح مورد نظر شما که قصد دارید آن را با استفاده از یک رنگ خوب پوشش دهید، از فلز ساخته شده است یا بتن و یا چوب. رنگ اپوکسی نهایی بهترین گزینه ای است که برای پوشش دهی آن موجود است. حتی اگر سطح مورد نظرتان در معرض مواد شیمیایی متوسط قرار دارد، باز هم نگرانی به دل راه ندهید. رنگ اپوکسی نهایی با برخورداری از مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی مختلف به شما کمک خواهد کرد تا این دسته از سطوح را به بهترین نحو ممکن پوشش دهید.
آیا تصمیم گرفته اید پی سازی سازه ای را پوشش دهی نمایید؟ آیا قصد دارید به پوشش دهی مکان هایی همچون اتاق های دربردارنده تجهیزات خاص بپردازید؟ اگر پاسختان مثبت است، رنگ اپوکسی نهایی را به عنوان یک پیشنهاد طلایی از ما بپذیرید. این رنگ منحصر به فرد حتی برای رنگ آمیزی مکان های نم داری که از رطوبت آن ها خسته شده اید، مناسب است. پس اگر به فکر یافتن یک پوشش کاربردیِ ماندگار و مناسب برای مکان های نیازمند مقاومت بالا هستید، رنگ اپوکسی را از یاد نبرید.

مزایای رنگ اپوکسی نهایی

بهره مندی رنگ های اپوکسی از مزایای مختلف علاوه بر افزایش میان کارایی آن ها، موجبات محبوبیت آن ها در میان مصرف کنندگان را نیز فراهم ساخته است. یکی از بزرگ ترین و اساسی ترین ویژگی های رنگ اپوکسی نهایی قابلیت استفاده از آن بر روی سطوح درونی و بیرونی گوناگون است.
همان طور که قبل تر نیز به اختصار اشاره نمودیم، این نوع رنگ ها را بدون هیچ نوع محدودیتی می توان به منظور پوشش دهی سطوح متعددی همچون سطوح ساخته شده از جنس سیمان، چوب و فلز به کار گرفت. پس دیگر نگران شرایط جوی نامساعد، اصطکاک، رطوبت، خراش و همسایگی با مواد شیمیایی مختلف نیز نباشید. این رنگ بسیار مقاوم است.
از دیگر مزایای رنگ اپوکسی نهایی می توان به موارد زیر اشاره نمود:
-ایجاد سطحی درخشان، با دوام و بدون درز
-قابلیت تحمل ترافیک سنگین
-اجرای سریع و بدون دردسر
-ماندگاری بالا
-تمیز کردن ساده
-مقاومت در مقابل لکه های روغن
-مقاومت در برابر ورود آب
-افزایش سطح ایمنی
-پیشگیری از فرسودگی سازه های بتنی
-قیمت ایده آل
اگر مشتاق آشنایی با مقاومت منحصر به فرد این محصول هستید، تیتر بعدی مخصوص شما است

مقاومت رنگ اپوکسی نهایی | اکسیر پرگاس

مقاومت رنگ اپوکسی نهایی

شما می توانید رنگ اپوکسی را پس از این که آن را بر روی سطح مورد نظر اعمال نمودید و خشک شد، بشویید. گفتنی است که این رنگ بسیار منعطف بوده و به همین دلیل قادر است مقاومت بالایی را در برابر تغییر شکل های سطحی سازه از خود به نمایش بگذارد. مقاومت قابل ملاحظه در برابر ورود ضربه از دیگر مشخصه های محصول نام برده است. جالب و در عین حال لازم است بدانید که زیرسازی سطح تنها مزیت رنگ اپوکسی نهایی نیست. بلکه این محصول مانع از ورود آب به داخل سطوح پوشش دهی شده نیز می شود. فراموش نکنید که اعمال اصولی رنگ نهایی اپوکسی بر روی سطح مورد نظر موجب می شود که این پوشش هرگز پوسته پوسته نشود. اما اگر کار رنگ آمیزی را اصولی انجام ندهید، به زودی با معضل پوسته پوسته شدن رو به رو خواهید شد.
یکی از متداول ترین سوالاتی که از طرف مصرف کنندگان این رنگ ها مطرح می شود، این است که آیا رنگ نام برده قابلیت پاشش دارد یا نه؟ همان طور که قبل تر نیز گفتیم، رنگ اپوکسی نهایی از سری رنگ هایی است که در دو جزء راهی بازار می شود. اگر تصمیم دارید این رنگ را به صورت پاششی بر روی سطوح مورد استفاده قرار دهید، باید مقدار مشخصی رقیق کننده را به سخت کننده نام برده بیفزایید. بدین ترتیب غلظت آن را کاهش داده اید. با این کار امکان استفاده از رنگ مورد نظر به شکل پاششی میسر خواهد بود. برای استفاده پاششی از رنگ اپوکسی نهایی کافی است رنگ رقیق شده را با استفاده از یک پیستوله دارای نازل مناسب بر روی سطح مورد نظر بپاشید.
لازم به ذکر است که در شرایط ویژه رنگ آمیزی سطوح با استفاده از قلم مو نیز امکان پذیر است. اگر در رابطه با میزان مصرف این رنگ سوال می کنید، لازم است بدانید که این مسئله وابسته به سطحی است که تصمیم به رنگ آمیزی آن گرفته اید. اما به طور تقریبی می توان گفت که برای رنگ آمیزی هر متر مربع از سطح مورد نظر وجود حداقل 80 گرم از رنگ نهایی پلی آمین ضروری است.

شرایط لازم برای رنگ آمیزی

رعایت یک سری شرایط پیش از رنگ آمیزی با استفاده از رنگ اپوکسی نهایی پلی آمید الزامی است. در صورتی که این شروط به درستی رعایت نشوند، نتیجه کسب شده چندان مطلوب و قابل قبول نخواهد بود. برای مثال بهترین و مناسب ترین بازه دمایی برای استفاده از رنگ نهایی پلی آمین پانزده تا سی و پنج درجه سلسیوس می باشد. شما حدود یک ساعت فرصت دارید تا رنگی را که آماده کرده اید، استفاده کنید. پس با توجه به ساختار و ویژگی های رنگی که آن را برای مصرف آماده نموده اید، از نظر زمانی محدود هستید.
بهترین کار برای پیشگیری از هدر رفتن رنگی که آماده کرده اید، این است که در هر مرحله مقدار مورد نیاز از رنگ اپوکسی را آماده نموده و مصرف کنید. اگر قصد دارید دو لایه رنگ را بر روی سطح مورد نظرتان اعمال کنید، حداقل شش ساعت بین رنگ آمیزی لایه اولیه و لایه ثانویه فاصله بیندازید.

تماس با اکسیر پرگاس
شماره تماس جهت پاسخگویی به سوالات فنی و استعلام قیمت رنگ اپوکسی نهایی