اپوکسی ضد اسید مخازن
11
جولای

اپوکسی ضد اسید مخازن + قیمت و مشخصات

مطالبی که در این صفحه می‌خوانید :
(*جهت دسترسی سریع روی عنوان موردنظر کلیک کنید)

به منظور آشنایی با پوشش ضد اسید مخازن و ویژگی های آن، بهتر است ابتدا با اهمیت استفاده از پوشش مناسب برای مخازن آشنا شوید. پس از آن اکسیر پرگاس به بحث درباره پوشش ضد اسید مخازن پرداخته و موضوعات پیرامون آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

آشنایی با اپوکسی ضد اسید مخازن

جالب و در عین حال لازم است بدانید که مخازن اسید یکی از کاربردی ترین انواع مخازن هستند که به منظور نگهداری اسید مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع مخازن غالبا فلزی هستند. کمتر پیش می آید مخزن اسیدی را بیابید که از جنس بتن باشد. البته این موضوع چندان هم غیر ممکن نیست. این مخازن یک ایراد بزرگ دارند و آن این است که در معرض خطر خوردگی و فرسودگی قرار دارند. چاره چیست؟ چه باید کرد؟
به منظور پیشگیری از بروز این مشکلات سطح داخلی مخازن حمل و نگهداری اسید را با استفاده از پوشش ضد اسید مخازن پوشش دهی می کنند. لازم به ذکر است که پوشش های متعدد و متنوعی برای انجام این کار در دسترس هستند. این که کدام یک از انواع پوشش ضد اسید مخازن را برای پوشش دهی مخزن مورد نظرتان مورد استفاده قرار دهید، به عواملی همچون عوامل زیر بستگی دارد:
نوع اسید
دمای محیط
دمای کاربری
غلظت اسید
مدت ماندگاری اسید
در ادامه هر یک از انواع پوشش ضد اسید مخازن را معرفی و به اختصار بررسی می کنیم.

خوردگی و پوسیدگی مخازن اسیدی

همان طور که می دانید، اکثر مخازن در معرض حرارت، رطوبت، شرایط جوی مختلف و… قرار دارند. پس بدیهی است که خطر خوردگی و پوسیدگی همواره آن ها را تهدید می نماید. این موضوع زمانی دردسر ساز می شود که پای مخازن به کار گرفته شده در صنایع نفت و پتروشیمی در میان باشد. بی شک فرسودگی و خوردگی چنین مخازنی می تواند خسارات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.
تصور کنید که لوله ها و اتصالات استفاده شده در این صنایع فرسوده شده باشند، مخزن های حمل و نگهداری مواد شیمیایی دچار خوردگی شده باشند، برج های خنک کننده پوسیده شده باشند و… در چنین شرایطی احتمال بروز حوادث ناگوار چقدر خواهد بود؟ مطمئنا بسیار زیاد!
همه این موارد دست به دست هم داده و لزوم استفاده از یک پوشش مناسب برای رنگ آمیزی این مخازن را پر رنگ تر کرده اند. رنگ آمیزی مخازن بهترین روشی است که با استفاده از آن می توان خوردگی و فرسودگی این تأسیسات را به تاخیر انداخته و بر طول عمر و ماندگاری آن ها افزود. البته این موضوع تنها به مخازن استفاده شده در صنعت نفت و پتروشیمی محدود نمی شود. مخازن آب، مخازن بتنی و مخازن اسید نیز جزء این دسته از مخازن محسوب می شوند.

آجر و سرامیک ضد اسید - اپوکسی ضد اسید مخازن - اکسیر پرگاس

آجر و سرامیک ضد اسید

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه اسید بهترین راهکار برای پوشش دهی فضای داخل مخزن است. حتما این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده که آجر و سرامیک ضد اسید چیست؟ این دسته از مواد به دلیل برخورداری از ساختار معدنی سرامیکی توانایی مقاومت در برابر محدوده گسترده ای از اسیدها را دارا می باشند.
برای پوشش دهی سطح داخلی مخازن اسیدی با استفاده از این روش کافی است سطح را آماده سازی نموده و یک غشاء ضد اسید را بر روی آن نصب نمایند. سپس کاشی یا سرامیک های نام برده را با به کارگیری ملات بر روی دیواره داخلی مخزن اسید نصب کرده و بندکشی می کنند. گفتنی است که جزئیات اجرایی انجام این کار تاثیر به سزایی در نتیجه نهایی دارد. بنابراین کوچکترین کوتاهی می تواند منجر به بروز نتیجه ای نامطلوب شود. همین موضوع سبب شده است که استفاده از سایر انواع پوشش ضد اسید مخازن بر این روش ارجحیت داشته باشد.

رویه اپوکسی فنولیک

طراحی این نوع پوشش ضد اسید مخازن بر پایه اپوکسی فنولیک پلی آمین صورت می پذیرد. پوشش ضد اسید مخازن نام برده از قدرت چسبندگی بالایی بهره مند بوده و در مجاورت با اسیدها دوام و ماندگاری قابل توجهی از خود به نمایش می گذارد. رویه اپوکسی فنولیک که از قابلیت اعمال بر روی سطوح فلزی و بتنی برخوردار است، دو جزئی بوده و به دو شکل براق و نیمه براق در بازار موجود است. مقاومت مکانیکی و مقاومت در برابر آب داغ و حرارت از دیگر مزایای مهم رویه اپوکسی نام برده است.

سوالات متداول

اپوکسی ضد اسید شامل رزین اپوکسی و رنگ بوده و ترکیب این مواد، مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع مختلف مواد شیمیایی اسیدی و بازی از خود نشان دهد.

از اپوکسی ضد اسید برای مکان هایی استفاده می شود که با مواد اسیدی سروکار دارند . مانند کارخانجات مواد غذایی، صنایع دارویی و مخازن صنعتی حاوی اسید.

تماس با اکسیر پرگاس
شماره تماس جهت پاسخگویی به سوالات فنی و استعلام قیمت اپوکسی ضد اسید مخازن