تینر های صنعتی |اکسیر پرگاس
14
جولای

تینر های صنعتی | انواع تینر و کاربرد آن + قیمت

مطالبی که در این صفحه می‌خوانید :
(*جهت دسترسی سریع روی عنوان موردنظر کلیک کنید)

برخلاف تفکر عمومی، تنها وسایل مورد نیاز برای نقاشی ساختمان، یک سطل رنگ و یک قلم‌مو نیست. از ابتدایی‌ترین ملزومات در نقاشی ساختمان، تینر است که اغلب مردم با آن آشنایی کافی ندارند. در این مطلب اکسیر پرگاس قصد دارد در مورد تینر های صنعتی، انواع آن، و همینطور کاربرد آنها در زمینه‌های گوناگون اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهد.
تینرها مایعات شیمیایی فراری هستند که به‌عنوان یک حلال، برای رقیق کردن انواع رنگ های پایه روغنی، به‌کار برده می‌شوند. علاوه بر این، برای پاک کردن رنگ از قسمت‌هایی که نباید رنگی می‌شد هم از تینر استفاده می‌شود.
تینر از اصلی‌ترین ابزاری است که در نقاشی ساختمان ها به کار می‌رود. تینر در بهبود خواص رنگ تأثیر بسیاری دارد. تینر از مواد معدنی‌ای ساخته می‌شود که از مواد پایه نفتی استخراج می‌شود. به همین دلیل است که تینرها، محلول‌های قابل اشتعالی هستند و نقطه اشتعال‌شان حدودا ۴۰ درجه سانتی‌گراد است.

تینر چه خصوصیاتی دارد؟

عموما مردم برای انتخاب تینر مناسب با فعالیت‌شان، به نکته بخصوصی دقت نمی‌کنند. اما متخصصان امر برای انتخاب تینر به نکاتی دقت می‌کنند که در ادامه ذکر خواهیم کرد. مهم‌ترین خواصی که برای انتخاب یک تینر مناسب باید به آن‌ها توجه داشت، عبارتند از:
قدرت حلالیت تینر
میزان رطوبت تینر
ضریب شکست نور در تینر
نقطه اشتعال و قابلیت شعله‌وری تینر
سرعت تبخیر تینر
نقطه جوش تینر
سمیت تینر
رنگ تینر
دانسیته تینر

خصوصیات تینر صنعتی | اکسیر پرگاس

انواع تینر

تینرها در انواع مختلفی موجودند که هر کدام از آن‌ها بر پایه تعدادی مواد معدنی ثابت ساخته شده‌اند. در واقع برای رنگ‌های مختلف، تینر‌های مختلف موجود است که بنا بر نوع و جنس رنگ، و مورد مصرف آن، می‌توان از تینر‌های متفاوت استفاده کرد.
تینرها را بر اساس قدرت حلالیت‌پذیری، سرعت تبخیر، نقطه جوش، و نقطه اشتعال به انواع مختلفی تقسیم می‌کنند. باید متناسب با نوع رنگ، تینر مناسب آن‌را انتخاب کرد.
در ادامه با انواع تینرها آشنا می‌شویم:

تینر‌های آلکیدی

تینر آلکیدی یا تینر روغنی بر پایه حلال‌های هیدروکربنی طراحی شده و برای رنگ های آلکیدی یا روغنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تینر‌های فوری

تینرهای فوری پر‌مصرف‌ترین تینر‌های موجود در بازارند که قدرت حلالیت‌شان به نسبت تینرهای آلکیدی بسیار بیشتر است. قدرت حلالیت و پاک‌کنندگی بالای تینر فوری باعث شده که از آن به‌عنوان محلول پایه در تولید بسیاری از مواد شوینده استفاده شود. استون، پولیش بدنه خودرو، و حتی انواع مواد شوینده از زیر مجموعه‌های تینر فوری هستند. از ترکیب تینر فوری و رنگ چوب، برای رنگ‌آمیزی سطوح چوبی هم استفاده می‌شود.

تینر‌های اپوکسی

این تینرها که به تینر‌های پولی‌پوکساید هم معروفند، برای رقیق‌سازی رنگ های اپوکسی و شستشوی ابزار رنگ‌آمیزی و اسپری‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرند. تینر اپوکسی باعث کاهش ویسکوزیته رنگ اپوکسی می‌شود و با کمک آن می‌توان انواع رنگ و چسب اپوکسی را از روی سطوح مختلف پاک کرد.

تینر‌های پلی‌اورتان

رنگ های پلی اورتان به دلیل ویسکوزیته بالا عموما زود‌تر از بقیه رنگ‌ها خشک می‌شوند. بنابراین تینر مورد نیاز این رنگ‌ها باید قدرت حلالیت کمتری داشته باشد. تینرهای پلی اورتان برای رقیق‌سازی رنگ های پلی اورتان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تینر‌های شستشو

تینرهای شوینده در واقع همان تینرهای فوری هستند که با اضافه کردن مواد شیمیایی، قدرت حلالیت‌شان کاهش می‌یابد. از این تینرها برای شستشوی سطوح به منظور زدودن آلودگی‌ها استفاده می‌شود. استون، مایع دستشویی، و واکس داشبورد خودرو‌ها، از زیر مجموعه‌های تینرهای شوینده هستند.

تینر‌های سیلیکونی

تینر‌های سیلیکونی که برای رنگ‌های سیلیکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند، عموما به عنوان پوشش‌های مقاومی برای حفاظت از خطوط لوله‌ها و یا کانال‌های فلزی، دودکش‌ها، لوله‌های اگزوز، و حتی بویلر‌ها استفاده می‌شوند.

کاربرد تینر های صنعتی | اکسیر پرگاس

کاربرد تینر های صنعتی

عموما از تینر های صنعتی برای حذف رنگ از روی سطوح و ابزار و تجهیزات مختلف مانند برس، غلطک، و سایر لوازم استفاده می‌کنند. اما از آن‌جایی که رنگ های پایه روغنی ویسکوزیته بالایی دارند، کاربرد‌شان در صنایع مختلف محدود می‌شود. به همین دلیل، با ترکیب کردن تینر با رنگ های پایه روغنی، آن‌ها را رقیق‌تر از حالت اولیه کرده و برای رنگ‌آمیزی محیط مناسب می‌کند. تینر در تعیین زمان خشک شدن رنگ و همینطور خواص نهایی آن تأثیر بسزایی دارد.
انتخاب درست تینر و استفاده از مقدار کافی آن بر ویسکوزیته، سرعت خشک شدن، قابلیت اسپری، خاصیت برس خوری، و بسیاری از خواص دیگر رنگ‌ها تاثیر‌گذار است. با استفاده از مقدار کافی تینر می‌توان ویسکوزیته رنگ را کاهش داد و آن را در اپلیکاتور‌های اسپری رنگ استفاده کرد.
از دیگر کاربرد‌های ساده، اما مهم تینر این است که بعد از باز شدن درب رنگ، می‌توان با کمک آن از سفت شدن رنگ جلوگیری کرد. رنگ های روغنی و پایه روغنی که گران‌روی بالایی دارند، نمی‌توانند در دستگاه پیستوله رنگ به شکل اسپری مورد استفاده قرار گیرند.
بنابراین، با اضافه کردن تینر به آن‌ها، فاصله بین مولکول رنگ‌دانه‌ها افزایش داده می‌شود و می‌توان محلول رنگی به دست آمده را به صورت افشانه استفاده کرد. این کار علاوه بر پیش‌برد امور، به لحاظ اقتصادی هم به نفع صنعتگران و فعالین حوزه نقاشی است. چون علاوه بر کاهش هزینه‌ها، سرعت کار را هم افزایش می‌دهد.

کارخانه ی اکسیر پرگاس

کارخانه ی تولیدی اکسیر پرگاس با بهره‌مندی از مجرب‌ترین متخصصان کشور و با استفاده از دانش و تخصص روز دنیا، به جدید‌ترین فناوری‌های روز دنیا دست یافته و همگام با کشور‌های پیشرفته در زمینه تولید انواع رنگ های ساختمانی ، رنگ های ترافیکی ، رنگ های صنعتی فعالیت می‌کند.
این شرکت تولیدی با تجربه بالای خود، حقوق مصرف کننده را در اولویت قرار داده و با رعایت کلیه استاندارد‌های بین‌المللی، و همگام با فناوری روز دنیا، بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات را، اعم از رنگ پلاستیک، رنگ اکریلیک، رنگ روغنی، رنگ نما، انواع کفپوش، و دیگر محوصلات مورد نیاز در رنگ‌آمیزی و ایجاد کفپوش ساختمانی، ترافیکی، ورزشی، صنعتی، و غیره، با بهترین کیفیت و مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت در اختیار مشتریان گرامی قرار می‌دهد.

تماس با اکسیر پرگاس
شماره تماس جهت پاسخگویی به سوالات فنی و استعلام قیمت تینر های صنعتی