کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی | اکسیر پرگاس
03
جولای

کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی – خرید کفپوش

بیمارستان‌ها محیط‌های پر‌ترددی هستند که ضد عفونی و بهداشتی بودن‌شان، و تمیز نگه داشتن‌شان از هرگونه آلودگی و ناپاکی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بدیهی است که موقع ساخت بیمارستان‌ها باید استاندارد‌های ویژه‌ای را رعایت کرد و در زیرساخت‌های آن از مصالح و تجهیزات خاصی استفاده کرد. یکی از پر‌اهمیت‌ترین قسمت‌هایی که باید در احداث بیمارستان به آن دقت شود کفپوش ساختمان است.
با توجه به اهمیت بسیار ویژه‌ای که کفپوش بیمارستان، و جنس، نوع، دوام، و بهداشتی بودن آن دارد، تصمیم گرفتیم در این مقاله از اکسیر پرگاس به کفپوش های بیمارستانی، ویژگی‌هایی که باید داشته باشند، و کاربرد‌ها و طرز استفاده‌ی آن‌ها بپردازیم و اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنیم.

کفپوش بیمارستانی

بهداشت و پاکیزگی در بیمارستان‌ها جزو اصول اولیه بوده و رعایت آن بسیار مهم و ضروری است. از طرفی بیمارستان‌ها اغلب مکان‌های پر‌ترددی هستند و در طول روز افراد زیادی، از مراجعه‌کنندگان و بیماران و همراهان آن‌ها گرفته تا پزشکان، پرستاران، و دیگر اعضای کادر درمانی و اداری و خدماتی، به آن رفت و آمد می‌کنند. شاید حتی محاسبه تعداد نفراتی که در طول یک روز به یک بیمارستان رفت و آمد می‌کنند کار ساده‌ای نباشد.
بنابراین کفپوش‌هایی که در بیمارستان مورد استفاده قرار می‌گیرند، از کفپوش اتاق عمل و بخش مراقبت‌های ویژه گرفته تا کفپوش قسمت‌های اداری، بخش، و راهرو‌ها، علاوه بر استحکام و مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار، باید قابلیت شستشوی آسان و ضدعفونی شدن را هم داشته باشند.
علاوه بر این، نکات دیگری مثل قابلیت رنگ‌آمیزی کفپوش‌ها، بهداشتی بودن‌شان، سازگاری‌شان با شرایط جوی و آب‌وهوایی منطقه، و خیلی موارد دیگر، باید در مورد کفپوش های بیمارستانی مورد توجه قرار گیرد.

کاربرد کفپوش‌های بیمارستانی و بهداشتی - کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی  | اکسیر پرگاس

کاربرد کفپوش‌اپوکسی بیمارستانی

عموما اجرای کفپوش بیمارستانی به دو صورت انجام می‌گیرد:
• کفپوش مخصوص اتاق عمل و ریکاوری که باید هم آنتی‌استاتیک و هم آنتی‌باکتریال باشند.
• کفپوش بیمارستانی مربوط به سایر بخش‌ها که فقط آنتی‌باکتریال بودن آن کافی است.
معمولاً توصیه می‌شود در هنگام خرید و نصب کفپوش بیمارستانی، از کفپوش‌های یکپارچه و بدون درز استفاده شود. نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است، استفاده از کفپوش‌هایی است که ویژگی آنتی باکتریال داشته و میکروب و آلودگی را جذب نمی‌کنند. کفپوش‌های یکپارچه پلیمری، کفپوش‌های اپوکسی و کفپوش های پلی اورتان، نمونه‌ای از این نوع کفپوش های آنتی باکتریال هسند.
این کفپوش‌ها کاملا یکپارچه، بدون درز، و ضد لغزش بوده و در برابر مواد شیمیایی، ضربه، خش، و تجمع آلودگی، میکروب، و عفونت، بسیار مقاوم هستند. همچنین، این کفپوش‌ها به محیط زیبایی ویژه‌ای می‌بخشند و آن را تمیز‌تر نگه می‌دارند. ضمن آنکه هزینه نگهداری‌شان بسیار ناچیز است.

ویژگی‌های کفپوش آنتی‌باکتریال بیمارستان | اکسیر پرگاس

ویژگی‌های کفپوش آنتی‌باکتریال

کفپوش های آنتی باکتریال، آلودگی‌ها و میکروب‌ها را به خود جذب نمی‌کنند. این کفپوش‌ها قابل شستشو بوده و می‌توان آنها را به سرعت و سادگی شستشو و ضد عفونی کرد. به همین دلیل، کفپوش های آنتی باکتریال برای بیمارستان‌ها، مطب‌ها، درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها، دندان‌پزشکی‌ها، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، و دیگر اماکن بهداشتی و درمانی مناسب هستند.
کفپوش های آنتی باکتریال کاملا بدون درز هستند و به همین خاطر، هیچ آلودگی یا جسم اضافه‌ای در لا‌به‌لای آن جمع نمی‌شود. حفظ سکوت و آرامش در محیط‌های درمانی، هم برای استراحت بیماران و هم برای تمرکز پزشکان و پرسنل بیمارستان، بسیار مهم و ضروری است.
کفپوش های اپوکسی آنتی باکتریال، کاملا بی‌صدا هستند و هیچ‌گونه آلودگی صوتی ایجاد نمی‌کنند. ضمن اینکه، همانطور که گفته شد، کفپوش های آنتی باکتریال مقاومت شیمیایی و مقاومت مکانیکی عالی‌ای دارند و برای محیط‌هایی که بهداشتی بودن آن مهم است، مناسب هستند. این کفپوش‌ها قابل شستشو بوده و از آنجایی که استحکام و دوام بالایی دارند، کاملا ضد لغزش، ضد ساییدگی و ضد خراش هستند. این کفپوش‌ها حتی در برابر لکه‌ها هم مقاوم‌ند.
از آن‌جایی که این کفپوش های بهداشتی ، الکتریسیته ساکن را از خود عبور می‌دهند، در اتاق عمل ایجاد جرقه و ناهنجاری نمی‌کنند. بدین ترتیب، عمل‌های جراحی با آرامش و بدون هیچ حاشیه‌ی جانبی به انجام می‌رسد.
کفپوش های بیمارستانی باید یکپارچه باشند تا برای جا‌به‌جایی تجهیزات بیمارستانی مثل برانکارد، ویلچر، گاری، و انواع دستگاه‌های پرتونگاری مناسب باشد. در بیمارستان‌ها اغلب با سالمندان و بیمارانی روبرو هستیم که به دلیل ضعف جسمانی، برای راه رفتن با مشکل و دشواری روبرو هستند. به همین خاطر کفپوش های بهداشتی، ضمن حفظ انعطاف‌پذیری، نباید لغزنده باشند تا احتمال لغزش و سر خوردن بیماران و همینطور پرسنل بیمارستان به حداقل برسد و عبور و مرور بیماران و افرادی که با عصا تردد می‌کنند، به راحتی انجام شود.
و در نهایت اینکه کفپوش های آنتی باکتریال باید در برابر نفوذ آب، انواع مایعات، روغن‌ها، و محلول‌های مختلف مقاوم باشند تا هیچ ماده اضافه‌ای به درون آن‌ها نفوذ نکند.

کفپوش بیمارستانی- کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی | اکسیر پرگاس

کاربرد کفپوش‌های بیمارستانی و بهداشتی<

کفپوش های بیمارستانی به دلیل ضد باکتری بودن‌شان، بهترین انتخاب برای اتاق‌های سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو، اتاق عمل، اتاق پرستاری، مراکز داروسازی، خانه‌های بهداشت و سلامت، و دندان‌پزشکی‌ها هستند. این کفپوش های بیمارستانی و بهداشتی در موارد زیر کاربرد دارند:
مطب پزشکان و دندان‌پزشکی‌ها
آزمایشگاه‌ها
اتاق عمل
داروخانه‌ها
آشپزخانه
راهرو‌ها و اتاق‌های بیمارستان‌ها
اورژانس بیمارستان‌ها
کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها
آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو
فیزیوتراپی و رادیولوژی

تماس با اکسیر پرگاس
شماره تماس جهت پاسخگویی به سوالات فنی و استعلام قیمت کفپوش آنتی باکتریال