کفپوش اپوکسی پارکینگ | اکسیر پرگاس
02
آوریل

کفپوش اپوکسی پارکینگ + قیمت 1403 +ضمانت، اجرا

بدیهی‌ست که کفپوش پارکینگ‌ها به خاطر تردد بالای خودروها باید از جنس مرغوب باشند تا میزان تلفات و آسیب‌ها به لاستیک خودروها حداقل باشد. کفپوش اپوکسی پارکینگ، در مقایسه با کفپوش‌های بتنی، سرامیکی، سیمانی و سنگی سنتی بخاطر مزایای فراوانی که دارد اخیراً بسیار مورد توجه و استفاده قرار گرفته است و از طرفی صدای کمی در اثر حرکت خودرو به وجود می‌آورد؛ و ضخامت کف کفپوش‌های اپوکسی پارکینگ نیز در مقایسه با سیستم کفپوش سنتی بسیار اندک است.
همانطور که گفتیم نیز، این نوع کفپوش‌ها از تنوع رنگی بالایی برخوردار بوده و نسبت به عوامل شیمیایی و خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. این نوع کفپوش‌ها را می‌توان روی رمپ‌ها نیز اجرا کرد. همچنین، این نوع کفپوش‌ها امکان خط‌کشی پارکینگ را میسر میسازند.
با اکسیر پرگاس همراه باشید تا مزایای کفپوش اپوکسی پارکینگ را دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهیم.

مزایای کفپوش اپوکسی پارکینگ

کفپوش‌های اپوکسی که در پارکینگ‌های ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای محاسن و مزایای زیادی هستند که در ادامه بصورت فهرست‌وار به این مزایا اشاره می‌کنیم:
کفپوش‌اپوکسی پارکینگی مقاومت بالایی نسبت به اسید و باز دارند
نسبت به سایش لاستیک و ترمز خودروها نیز مقاوم هستند
چسبندگی آنها بسیار عالی است
مقاومت الکتریکی بالایی دارند
کفپوش اپوکسی پارکینگ از تنوع رنگی زیادی برخوردار است
کفپوش اپوکسی نسبت به نفوذ آب مقاوم بوده و باعث افزایش مقاومت بتن در برابر فرسایش می‌شود
قابلیت شستشو با انواع مواد شوینده را دارند
سبک و کم‌حجم هستند
زیبایی، یکپارچگی و تنوع رنگی بالا و همچنین امکان خط‌کشی پارکینگ، از دیگر مزایای اپوکسی هستند. مهم‌تر اینکه پوشش اپوکسی بازتابنده نور محسوب می‌شود که همین امر باعث صرفه‌جویی مصرف برق در پارکینگ‌هایی می‌شود که از کفپوش اپوکسی استفاده می‌کنند. درنتیجه امنیت و ایمنی در پارکینگ‌ها بالا می‌رود.

کفپوش اپوکسی پارکینگی- اکسیر پرگاس

چگونه کفپوش اپوکسی پارکینگ را اجرا کنیم؟

روش‌های مختلفی برای اجرای کفپوش پارکینگ وجود دارند که طرز کار و قیمت‌شان با هم فرق می‌کند. علاوه بر قیمت، ضخامت، متراژ، و نوع زیرسازی نیز در قیمت نهایی و شکل اجرا اهمیت دارند. برای استعلام قیمت کفپوش پارکینگ می توانید با کارشناسان اکسیرپرگاس ارتباط برقرار نمائید و با دریافت اطلاعات و مشاوره رایگان پاسخ سوالات خود را دریافت نمائید

نکات مهمی که قبل از اجرای کفپوش اپوکسی پارکینگ باید بدانید

برای نصب کفپوش اپوکسی پارکینگی باید سطح زیر کار کمی زبر و کاملاً مسطح، و بدون هیچ‌گونه آلودگی باشد. بسته به شرایط آب و هوایی و محیطی که قرار است کفپوش اپوکسی پارکینگی در آن نصب شود، حداقل فاصله از زمان اجرای بتن تا نصب کفپوش پارکینگی بین 30 تا 60 روز است.
پیش از انجام هر کاری ابتدا باید سطح آماده شود. باید بتن با استفاده از اسید، شات بلاست و سایر روش‌ها متخلخل شود. انجام نادرست این مرحله از میزان چسبندگی مطلوب کفپوش به سطح کار می‌کاهد. در صورتی‌که سطح مورد نظر دارای شکاف یا آسیب عمیق باشد باید پیش از استفاده از کفپوش، این ایرادات را برطرف کرد.
کفپوش های اپوکسی معمولاً چندلایه هستند تا در نهایت بتوانیم کف‌پوشی مقاوم و سخت داشته باشیم. ابتدا باید آستری اپوکسی استفاده شود. ترکیب آستری با بتن باعث چسبندگی بتن به لایه‌های بعدی می‌شود. در مواردی نیز برخی از این آستری‌ها از ورود رطوبت سیمان به سطح جلوگیری می‌کنند.

اجرای کفپوش اپوکسی پارکینگ | اکسیر پرگاس

نکات مهمی که در زمان اجرای کفپوش اپوکسی پارکینگ باید بدانید

حین اجرای کفپوش پارکینگ می‌توانید درزهای ایجاد شده حین بتن‌ریزی را پرکنید تا کفپوش یکپارچه شود، یا اینکه درزها را همچنان باز بگذارید و پس از اجرای کفپوش اپوکسی آن‌ها را رنگ کنید. آماده‌سازی مناسب سطح پیش از اجرای کفپوش پارکینگ باعث مدیریت هزینه‌ها شده و روش مقرون‌به‌صرفه‌تری است. مثلاً توصیه می‌شود که برای مدیریت هزینه‌ها از بتن مسطح یا موزاییک برای زیرساز اپوکسی پارکینگ استفاده شود.
اگر در مرحله زیرسازی، شیب‌بندی و بتونه‌کاری بدون نقص انجام شود میزان اپوکسی مصرفی به حداقل خواهد رسید. سطح مورد نظر باید از هرگونه آلودگی، چربی و گردوغبار پاک شود. پاک‌سازی سطح طول عمر کفپوش را افزایش می‌دهد. در واقع تمیزکاری سطح لازمه‌ی اجرای کفپوش پارکینگ به شمار می‌آید. پس ‌از آنکه سطح آماده‌ی اجرای کفپوش اپوکسی پارکینگ شد نوبت به لایه میانی (پایه یا بیس) می‌رسد. ممکن است این لایه طبق دستورالعمل تولید کننده نیازی به آستری نداشته باشد. برای افزایش چگالی و ایجاد بافت روی سطح می‌توانید از پرک‌های رنگی اکریلیک استفاده کنید.
لایه نهایی مورد استفاده نیز می‌تواند پلی اورتان باشد. وقتی اپوکسی در زمان طولانی در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرد زرد می‌شود. پلی یورتان، پلیمری دوجزئی سخت است که در نقش محافظ سطوح استفاده می‌گردد. استفاده از پلی‌یورتان روی اپوکسی پارکینگ مانع از زرد شدن آن می‌شود.

تماس با اکسیر پرگاس
شماره تماس جهت پاسخگویی به سوالات فنی و استعلام قیمت کفپوش اپوکسی پارکینگ