کفپوش اپوکسی سوله
05
ژوئن

کفپوش اپوکسی سوله | صفر تا صد متریال تا اجرا

مطالبی که در این صفحه می‌خوانید :
(*جهت دسترسی سریع روی عنوان موردنظر کلیک کنید)

از بین کفپوش مختلف برای کاربردهای صنعتی و غیرصنعتی، کفپوش اپوکسی سوله جزو رایج‌ترین‌هاست. کفپوش اپوکسی (Epoxy Flooring) یک کفپوش صنعتی است که از مواد پلیمری ساخته‌شده است. این کفپوش علاوه بر کاربرد صنعتی، کاربرد خانگی هم دارد. اما از آن در صنعت، به دلیل ویژگی‌های خاصش، بیشتر استفاده می‌شود.
کفپوش اپوکسی که سطحی صاف، یکپارچه و بدون منفذ و شکاف دارد، آنتی باکتریال است و به خوبی استانداردهای بهداشتی را برآورده میسازد. مزیت دیگر آن این است که کفپوش‌های اپوکسی صنعتی، گردوغبار را به خود جذب نمی‌کنند و اصطلاحاً Anti-Dust هستند.

مزایای استفاده از کفپوش اپوکسی سوله | اکسیر پرگاس

مزایای استفاده از کفپوش اپوکسی سوله

• کفپوش های اپوکسی بر روی هر نوع سطحی قابل‌ اجرا هستند.
• کفپوش اپوکسی دارای ظاهر زیبا، براق و درخشان است.
• اپوکسی کف یک عایق رطوبتی فوق‌العاده است.
• این کفپوش‌ها در برابر خوردگی مقاوم هستند.
• اپوکسی کف، ضد آب است.
• کفپوش اپوکسی، عایق حرارتی بسیار قوی‌ای است.
• مقاومت شیمیایی کفپوش اپوکسی بسیار بالاست.
• اپوکسی قابل شستشو است و به راحتی تمیز می‌شود.
• کفپوش اپوکسی دارای خواص آنتی باکتریال است و آلودگی‌ها را به خود جذب نمی‌کند.
• کفپوش اپوکسی سوله در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد.
• این کفپوش‌ها در برابر خراش هم مقاوم هستند.
• قیمت کفپوش اپوکسی مقرون‌به‌صرفه است.
• مقاومت در برابر سائیدگی از دیگر ویژگی‌های اپوکسی است.
• کفپوش اپوکسی استحکام بالایی دارد.
• شرایط نگهداری اپوکسی آسان است و به‌سادگی قابل‌ترمیم می‌باشد.
• این کفپوش‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف موجودند.

کاربرد کفپوش های اپوکسی سوله | اکسیر پرگاس

کاربرد کفپوش های اپوکسی

کفپوش اپوکسی با همه خواص و ویژگی‌های منحصربه‌فردش، در ساختمان‌ها و اماکن مختلف صنعتی، تجاری، خدماتی، آموزشی، و مسکونی کاربرد دارد. به‌عنوان‌مثال، کفپوش های اپوکسی را به دلیل مقاومت مکانیکی و شیمیایی بالا و داشتن خاصیت آنتی‌باکتریال، عموماً در مراکز بهداشتی و درمانی، مثل بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها، درمانگاه‌ها، بخش‌های حساس بیمارستانی نظیر اتاق عمل، آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو، فیزیوتراپی، مطب‌های پزشکی و دندانپزشکی، مورد استفاده قرار می‌دهند.
کفپوش اپوکسی، به دلیل مقاومت مکانیکی و اینکه ضدضربه، خراش، و ساییدگی است، برای سالن‌های ورزشی مناسب است و می‌توان از آن در سالن‌ها و زمین‌های ورزشی، باشگاه‌های بدنسازی، استخر‌ها، و حتی محیط‌های باز استفاده کرد.
علاوه بر این، کفپوش اپوکسی را می‌توان در اماکن مختلفی مثل مدرسه‌ها و هتل‌ها، صنایع خودروسازی، آشیانه هواپیما، کارخانجات صنعتی، استودیو‌ها، انبار‌ها، پارکینگ‌های طبقاتی، ساختمان‌ها و مجتمع‌های اداری و تجاری، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، و سوله‌ها مورداستفاده قرار داد.
همانطور که گفتیم، این کفپوش‌ها علاوه بر کاربرد صنعتی، مصارف خانگی هم دارند و در قسمت‌های مختلف واحد‌های مسکونی، مخصوصاً در آشپزخانه‌ها، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

طرز استفاده اپوکسی سوله

قبل از نصب کفپوش های اپوکسی در سوله‌ها و سالن‌های کارخانجات، باید مرحله آماده‌سازی کف را انجام داد. برای انجام این کار، ابتدا باید کف را کاملاً تمیز کرد. به‌طوری‌که هیچ‌گونه چربی، آلودگی و گردوغباری روی سطح زمین باقی نماند.
بعد از تمیز کردن کف، باید مطمئن شویم که هیچ‌گونه رطوبتی نیز بر روی زمین باقی نمانده و سطح آن کاملاً خشک شده است. بعد از تمیز کردن و خشک‌کردن زمین، باید زیر‌سازی کف را انجام داد و تمامی درز‌ها و شکاف‌های کف را بوسیله‌ی بتونه ‌ترمیم کرد.
سپس نوبت به ساب زدن می‌رسد. کف زمین باید به‌اندازه کافی زبر شود تا در مرحله بعد، پرایمر به‌خوبی بر روی آن نصب شود. البته در این مرحله نیز مجددا باید کف را از تفاله‌ها و گردوخاک ناشی از ساب زدن تمیز نمود. برای این کار، اگر نیاز بود، از آب استفاده کنید. اما بعد از آن باید مدتی صبر کنید تا زمین کاملاً خشک شود و بعد به سراغ مرحله بعدی، که اجرای پرایمر است، بروید.
پرایمر را، که خاصیت چسبندگی دوطرفه دارد، بوسیله غلطک اجرا کنید. موقع استفاده از غلطک به وضوح خواهید دید که پرایمر، تمامی منافذ کف را پرکرده و آنها را کاملا می‌پوشاند.
بعد از اجرای پرایمر، نوبت به اجرای اپوکسی می‌رسد. نصب اپوکسی نباید زیاد به طول بیانجامد، چراکه حدوداً بعد از گذشت یک ساعت، فرم و ظاهر اولیه خود را از دست داده و شروع به خشک شدن می‌کند.

طرز استفاده  از کفپوش اپوکسی سوله - اکسیر رگاس

کاربرد اپوکسی در سوله ها

در گذشته در سوله‌ها از بتن به‌عنوان کفپوش استفاده می‌شد. اما با پیشرفت فناوری، و پژوهش‌ها و مطالعات بیشتری که در این زمینه صورت گرفت، این نتیجه حاصل شد که در سوله‌ها، به دلیل نوع کاربری و شرایط ویژه‌شان، نیاز به نوعی کفپوش است که دارای ویژگی‌های به‌خصوصی باشد و بتواند به بهبود فعالیت‌هایی که در سوله صورت می‌پذیرد کمک کند.
با توجه به نوع فعالیت‌هایی که در سوله صورت می‌پذیرد، کفپوش به‌کار رفته باید متناسب با محیط و شرایط کاری آن باشد. بنابراین، کفپوش سوله باید عایق صوت، رطوبت، و حرارت بوده و در برابر فرسودگی، خراش، ضربه، سائیدگی، و استهلاک مستحکم و مقاوم باشد.
همچنین، کفپوشی برای سوله مناسب است که در برابر شستشو و استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده مقاوم باشد. علاوه بر این، کفپوش‌های سوله باید در برابر مواد شیمیایی، مقاومت داشته باشند و با عناصر مختلف، واکنش نداده و در آن‌ها حل نشوند. ضمن آنکه کفپوش سوله باید یکپارچه، صاف و غیرقابل نفوذ باشد.
اما چه کفپوشی همه این ویژگی‌ها را دارد؟ کفپوش اپوکسی! این کفپوش، بهترین انتخاب برای کفپوشی سوله است. کفپوش های اپوکسی به حدی جای خود را در سوله‌ها باز کرده‌اند که آن‌ها را کفپوش اپوکسی سوله یا حتی «کفپوش سوله» هم می‌نامند. با استفاده از کفپوش اپوکسیدر سوله‌ها، خیال‌تان از دوام و کارآمدی کف سوله کاملا آسوده خواهد بود. برای استعلام قیمت کفپوش اپوکسی سوله با کارشناسان اکسیر پرگاس، تولید کننده کفپوش اپوکسی در تماس باشید

تماس با اکسیر پرگاس
شماره تماس جهت پاسخگویی به سوالات فنی و استعلام قیمت کفپوش اپوکسی سوله