کاربرد رنگ ترافیکی در راه ها | اکسیر پرگاس
10
آگوست

کاربرد رنگ ترافیکی در راه ها + استعلام قیمت

مطالبی که در این صفحه می‌خوانید : (*جهت دسترسی سریع روی عنوان موردنظر کلیک کنید)

رنگ ترافیکی از جمله محصولات ویژه‌ی رنگ هایی است که بر پایه رزین‌های ترموست، اکریلیک و اپوکسی می باشد. این رنگ کلیه‌ی قابلیت های منحصر به فرد رنگ‌های رزینی را نیز دارد. در این پست اکسیر پرگاس بزرگترین تولید کننده رنگ ترافیکی به چندین کاربرد رنگ ترافیکی در شرایط مختلف اشاره می کند. از جمله کاربرد رنگ ترافیکی و ویژگی های مخصوصی که برای این رنگ عنوان می‌شود به شرح زیر است:
-امکان دیدن راحت رنگ در تمام ساعات شبانه روز
-قابلیت درخشندگی و عدم تغییر در طول مدت زمان طولانی
-امکان بازتابش نور در شب و نمایش آن برای رانندگان.
-دوام و طول عمر طولانی
-دارا بودن انواع مدل های مختلف جهت مصارف گوناگون
-قابلیت چسبندگی بسیار بالا بر روی سطح آسفالت خیابان
-سرعت بالا در خشک شدن نسبت به سایر رنگ های رزینی
-مقاومت بالا در برابر سایش و انواع شرایط جوی و آب و هوایی

انواع رنگ های ترافیکی - کاربرد رنگ ترافیکی در راه ها | اکسیر پرگاس

انواع مختلف رنگ های ترافیکی و کاربرد آنها

رنگهای ترافیکی دارای انواع مدلهای مختلف میباشند. به صورت کلی رنگهای ترافیکی در دسته بندی زیر قرار می گیرند:
1- رنگ ترافیکی سرد
2- رنگ ترافیکی گرم
3- رنگ ترافیکی دو جزئی و یا سه جزئی
4- رنگ های جدولی
5- رنگ های پرایمری
هر کدام از این نوع رنگ ها دارای کاربرد های مجزایی هستند. جهت استفاده ی هر یک از این نوع رنگ ها لازم است تا شرایط ویژه ای در نظر گرفته شود. با توجه به این توضیحات در ادامه به شرح کامل انواع رنگ های ترافیکی میپردازیم.
رنگ سرد: این رنگ به دلیل نوع ترکیبات اولیه به صورت ساده مورد استفاده قرار میگیرد. برای اختلاط این رنگ نیازی به دمای بالا وجود ندارد. جهت کاهش ویسکوزیته در این رنگ میتوان از حلالهای سرد مانند تینر استفاده کرد.
رنگ های چند جزئی: جهت استفاده از این رنگ ها لازم است تا پایه اصلی با دو یا سه جزء دیگر مخلوط شود. دلیل اصلی مخلوط سازی ایجاد حالت سخت برای قرارگیری روی آسفالت میباشد.
رنگ گرم: در رنگ های ترافیکی گرم به جهت استفاده از دمای بالا برای اختلاط مواد اولیه نیاز به دستگاه های ویژه ای می باشد. در این نوع رنگ ها متریال اولیه با درصد های مشخص شده با یکدیگر مخلوط میشوند. جهت رقیق سازی رنگ و کاهش ویسکوزیته از
حلال تینر به اندازه ۵ تا ۸ درصد به ماده اولیه اضافه میگردد.
( هر دو مورد رنگ ترافیکی سرد و گرم حالت تک جزئی داشته و بدون اختلاط با ماده دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرند)
رنگ های جدولی: این نوع رنگ ها بیشتر در جدول های کنار خیابان مورد استفاده قرار می گیرند. پایه اصلی این رنگها رزین های آلکیدی هستند که بر روی سطوح بتنی قابل اجرا هستند. رنگ ترافیکی زرد یکی از زیر مجموعه های این رنگ است.
رنگهای پرایمری: این نوع رنگ ها به جهت پوششی که ایجاد میکنند مناسب برخی معابر میباشند.،

انواع رنگ های ترافیکی و کاربرد آنها | اکسیر پرگاس

کاربرد رنگ ترافيکی در شرایط مختلف

هر یک از انواع مختلف رنگهای ترافیکی دارای کاربردهای ویژه‌ای هستند. به صورت کلی بیشترین کاربرد رنگ ترافیکی، مخصوص خیابان ها، جاده ها، اتوبان ها و معابر آسفالتی میباشد. در ادامه به بررسی بیشتر کاربرد رنگ ترافیکی در انواع مختلف می پردازیم. رنگ ترافیکی چند جزئی بیشترین استفاده را در میان انواع مختلف رنگهای ترافیکی دارد. این مدل رنگ در خط کشی های خیابانی مورد استفاده قرار می گیرد. جهت انواع علائم ترافیکی که بر سطوح آسفالت طراحی می‌شود از این نوع رنگ ها استفاده می گردد. نکته حائز اهمیت در استفاده از این نوع رنگ ها ترکیب مناسب آنها با آسفالت های دانه بندی شده است. رنگهای ترافیکی تک جزئی بیشتر در مناطق گرم و مرطوب مورد استفاده قرار می گیرند.
این نوع رنگ ها مانند سایر انواع خود، جهت سطوح آسفالتی به کار برده می شوند. نکته مهم در استفاده از رنگهای تک جزئی که به دو صورت رنگ گرم و سرد قابل استفاده هستند، برای سطوح غیر آسفالتی است. در این سطوح استفاده از این نوع رنگ ها نیازمند بررسی های دقیق تر می باشد.
رنگ های جدولی و پرایمری جهت ایجاد ترکیب رنگ برای خیابان ها به کار برده می شود. این ترکیبات دارای چسبندگی بسیار بالایی می باشد و قابل اجرا بر روی سطوح بتنی و فولادی هستند. در این ترکیبات لازم است جهت رقیق سازی و کاهش ویسکوزیته از تینر های ترافیکی مخصوص استفاده شود. به کارگیری حلالهای متفرقه ممکن است باعث افت کیفیت در این رنگ ها شود.

نحوه ی اجرای رنگ ترافیکی - کاربرد رنگ ترافیکی در راه ها | اکسیر پرگاس

نحوه ی اجرای رنگ ترافیکی

اجرای رنگ ترافیکی یا Traffic coating به دو صورت قابل انجام می باشد. این رنگ به صورت دستی و ماشینی بر روی آسفالت اجرا می گردد. هر کدام از انواع مختلف رنگ های ترافیکی که در بالا به صورت کامل شرح داده شد با این دو روش قابل پیاده سازی است.،

اجرا به روش دستی

جهت اجرای رنگ ترافیکی  توسط اکسیر پرگاس به روش دستی لازم است رنگ در شرایط آب و هوایی مناسب بر روی سطح آسفالت قرار گیرد. نکته مهم در مرحله اجرای این نوع رنگ برطرف کردن آلودگی های اساسی و مرطوب نبودن آسفالت است. در روش دستی رنگ با استفاده از غلطک های مخصوصی بر روی سطح قرار می گیرد. در این روش ترکیبات مختلف رنگ ترافیکی پس از اختلاط درون ظرف های مخصوصی ریخته می شود. نکته حائز اهمیت جهت استفاده از این رنگ ها میزان اختلاط آنها می باشد.
با توجه به اینکه رنگ ترافیکی پس از آماده سازی لازم است تا به سرعت بر روی سطح مورد نظر پیاده سازی شود امکان نگهداری آن وجود ندارد. در نتیجه در صورت آماده کردن حجم بالا رنگ در مدت زمان کوتاهی خشک شده و قابلیت استفاده خود را از دست میدهد. حلالی که برای رنگ ترافیکی مورد استفاده قرار می گیرند تنها جهت کاهش ویسکوزیته رنگ بوده و در صورت خشک شدن امکان مخلوط سازی ندارد. در نتیجه با در نظر گرفتن این حالت لازم است تا ترکیب در اندازه مشخص انجام شود و مواد در حجم کم با یکدیگر مخلوط گردند.

اجراي رنگ ترافيکي به روش ماشینی

در اجرای ماشینی رنگ ترافیکی مواد در دستگاه های مخصوصی ریخته می شود. در بیشتر این موارد رنگ های گرم برای استفاده ماشینی به کار برده می شوند. در روش ماشینی رنگ ترافیکی با استفاده از اسپری های مخصوص توسط ماشین های رنگپاش بر روی سطح آسفالت پاشیده می‌شود. ضخامتی که در این روش برای پیاده سازی وجود دارد در سرتاسر سطح خیابان به صورت یکسان خواهد بود. در ماشین هایی که رنگ ترافیکی را بر روی سطح آسفالت منتقل می کنند ایجاد دمای مشخص باعث می شود تا رنگ گرم شده و به خوبی بر روی سطح آسفالت بچسبد.

تماس با اکسیر پرگاس
شماره تماس جهت پاسخگویی به سوالات فنی و استعلام قیمت رنگ ترافیکی