کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک | اکسیر پرگاس
24
فوریه

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک – اجرا + قیمت 1403

یکی ازانواع کفپوش اپوکسی که بسیار پر مصرف بوده، کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک نام دارد. این نوع کفپوش‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که الکتریسیته ساکن بر روی این نوع کفپوش جمع نمی‌شود و با روش خاصی که در هنگام اجرایی شدن آن وجود دارد می‌تواند این الکتریسیته را به زمین هدایت کرد تا امکان جرقه و آتش سوزی بر روی کفپوش ایجاد نشود.
کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک در مشاغلی مورد استفاده قرار می‌گیرد که صاحبان مشاغل نمی‌خواهند الکتریسیته ساکن بر روی کف باقی بماند و مشکلی برای فرد، وسایل و یا کالاهای موجود در انبار ایجاد شود و در مقابل می‌خواهند این الکتریسیته به گونه‌ای تخلیه شود تا مشکلی ایجاد نشود.
به عنوان مثال اتاق عمل مکانی بسیار حساس بوده که با جان بیمار سر و کار دارد به همین دلیل پزشک باید به خوبی تمرکز لازم را داشته باشد تا در حین عمل اتفاقی برای بیمار رخ ندهد.
امکان ایجاد جرقه و الکتربسیته می‌تواند تمرکز پزشک و دستگاه های اتاق عمل را از بین ببرد و در این صورت ممکن است جان بیمار به خطر افتد، به همین دلیل استفاده از کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک در اتاق عمل و به طور کلی در مراکز پزشکی و درمانی بسیار مهم بوده و می‌تواند به خوبی الکتریسیته ساکن بر روی سطح را تخلیه کرده تا مشکلی برای کسی رخ ندهد. قیمت کفپوش الکترواستاتیک بسیار مناسب بوده و اجرایی شدن آن در مراکزی که با جان افراد سرو کار دارند بسیار ضروری خواهد بود.

گالری کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی اکسیر پرگاس گالری کفپوش اپوکسی
کفپوش اپوکسی ورزشی اکسیر پرگاس کفپوش اپوکسی ورزشی
کفپوش اپوکسی پارکینگی اکسیر پرگاس کفپوش اپوکسی پارکینگی
کفپوش اپوکسی صنعتی کفپوش اپوکسی صنعتی

موارد استفاده از کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

در بخش قبل یکی از موارد مصرف کفپوش ضد الکتروسیته‌ی ساکن را عنوان کردیم حال در این بخش می‌خواهیم برخی دیگر از موارد استفاده از آن را برای شما عنوان کنیم:

موارد استفاده در کارخانجات:

در کارخانجاتی همچون خودروسازی و در قسمت‌های مربوط به رنگ آمیزی بدنه خودروها و سایر قسمت‌های دیگر که با رنگ‌ها سر و کار دارند ممکن است بخارات حلالی به وجود آید که در این صورت ممکن است جرقه نیز تولید شود و منجر به آتش سوزی شود. برای جلوگیری از این شرایط از کفپوش ضد الکتروسیته‌ی ساکن استفاده می‌کنند تا آتش سوزی رخ ندهد.

موارد استفاده در اتاق‌های سرور:

در اتاق‌های سرور و مراکز مهمی که حجم زیادی از داده‌ها در آن رد و بدل می‌شوند در صورتی که اختلالی در دیتا ایجاد شود ممکن است منجر به جرقه و در نهایت از بین رفتن سرورها شود به همین دلیل کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک در این مراکز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موارد استفاده در نگهداری تسهیلات نظامی:

در مراکزی که تسهیلات نظامی در آن نگهداری می‌شود امکان انفجار مهمات وجود خواهد داشت به همین دلیل در این مراکز از کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک استفاده می‌شود تا منجر به انفجار و حوادث ناگوار این چنینی نشود.

موارد استفاده در سالن‌های تولید:

در برخی از سالن‌های تولید همچون ساخت گوشی تلفن همراه و یا ساخت کامپیوترها به دلیل امکان جرقه و از بین رفتن محصولات از کفپوش ضد الکتروسیته‌ی ساکن استفاده می‌شود.

موارد استفاده در مراکز برق:

مکان‌هایی که در آن از تابلوهای برق با ولتاژ بالا استفاده می‌شود به طور حتم در این موارد بدنه تابلوها به زمین متصل می‌شود تا الکتریسیته ساکن به طور مستقیم خارج شود و خطر برق گرفتگی ایجاد نشود. به همین دلیل توصیه می‌شود زیر این نوع تابلوها از کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک استفاده شود تا خطر برق گرفتگی و جرقه کمتر شود.

اجرایی شدن کفپوش ضد الکتروسیته‌ی ساکن در تمامی مشاغل متفاوت بوده و متناسب با متریال استفاده شده در سطح می‌تواند دارای تفاوت در قیمت کفپوش الکترواستاتیک باشید و این موضوع در هنگام خرید کاملا طبیعی خواهد بود.

آشنایی با اجرای کفپوش ضد الکتروسیته‌ی ساکن - کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک | اکسیر پرگاس

آشنایی با اجرای کفپوش ضد الکتروسیته‌ی ساکن

در حال حاضر شرکت‌های تولید کننده کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک را می‌توان در سراسر کشور مشاهده کرد که می‌توانند انواع کفپوش اپوکسی را در طرح‌ها و مدل‌های مختلف و با تفاوت در قیمت کفپوش الکترواستاتیک تولید کنند که ما در این بخش به اجزای کفپوش ضد الکتروسیته‌ی ساکن در هنگام اجرایی شدن اشاره خواهیم کرد:

مراحل اجرا

بازدید فنی و زیرسازی سطح:

در این بخش تولید کننده کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک می‌تواند مهندسین فنی را برای بازدید از سطح اعزام کرده و پس از بررسی‌ها تیم حرفه‌ای و آموزش دیده برای اجرایی کردن کفپوش به محل اعزام می‌شوند و مشکلات سطح را از بین برده و در واقع زیرسازی سطح را انجام می‌دهند.

اجرای لایه اول :

پرایمر که ترکیبی از رزین و هاردنر بوده بر روی سطح اجرایی می‌شود. این لایه چسبندگی بالایی داشته و بر روی انواع سطوح قابلیت اجرایی دارند.

اجرای لایه میانی:

این لایه می‌تواند فشارهای مکانیکی را تحمل کرده و در واقع بستری صاف و بدون آلودگی‌های گرد و غبار را جهت نصب شبکه مسی بر روی سطح ایجاد می‌کند.

اجرای شبکه مسی:

در این بخش شبکه مسی را به جهت جلوگیری از الکتریسیته ساکن بر روی سطح اجرایی می‌کنند.

لایه پایانی آنتی استاتیک:

در نهایت لایه پایانی که از جنس آنتی استاتیک است بر روی سطح قرار می‌گیرد. این لایه در برابر شرایط فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی مقاوم بوده و می‌توان آن را در رنگ‌های متناسب با ماهیت کار اجرایی کرد.

پرایمر آنتی استاتیک:

پس از اجرایی شدن شبکه مسی حال پرایمر آنتی استاتیک بر روی سطح اجرایی می‌شود که می‌تواند رسانای کامل و انتقال جریان به سطح را انجام دهد. این رسانا بر روی سطح قرار گرفته و به جهت هدایت جریان الکتریسته ساکن اجرایی شده و می‌تواند تخلیه جریان برق را انجام دهد.

مزیت‌های کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک | اکسیر پرگاس

مزیت‌های کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

رنگ های اکریلیک انواع مختلفی دارند و برای سطوح متفاوتی مانند سطح گچی، بتنی، سیمانی، و دیوارهایمزیت‌هایی که توسط تولید کننده کفپوش ا Anti static epoxy عنوان شده است بسیار بالا بوده که می‌توان برای کفپوش ضد الکتروسیته‌ی ساکن آنها را به مانند زیر عنوان کرد:
قابلیت اجرایی شدن به صورت یکارچه و بدون هیچ گونه درز و شکاف
مقاومت بالا در برابر عوامل مکانیکی، فیزیکی، شیمیایی، اسیدی و غیره
قابلیت اجرا بر روی انواع سطوح همچون بتن، سنگ، موزاییک و غیره
سهولت شستشو و امکان پاکیزگی بالا
تنوع بالا در طرح و رنگ
قیمت مناسب و غیره
تمامی موارد بالا را می‌توان از جمله مزیت‌های کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک عنوان کرد که هر یک از این موارد متناسب با متریال مختلف اجرایی می‌شوند و این تفاوت در اجرایی شدن می‌تواند در قیمت کفپوش الکترواستاتیک نیز تاثیرگذار باشد.

تماس با اکسیر پرگاس
شماره تماس جهت پاسخگویی به سوالات فنی و استعلام قیمت کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک