رنگ اپوکسی آهن و فلز | اکسیر پرگاس
14
فوریه

رنگ اپوکسی آهن و فلز + قیمت ضد زنگ اپوکسی

آهن یکی از اصلی ترین و مهم ترین عناصر در سازه های مختلف ساختمانی و صنعتی است. یکی از دغدغه هایی که همواره در مصرف آهن و سطوح فلزی مطرح است، مسئله اکسید شدن آن هاست. آهن با قرار گرفتن در محیط باز و دارای رطوبت به تدریج زنگ می زند. زنگ زدن هم موجب فرسایش سریع تر آهن و آسیب رسیدن به تاسیسات و سطوح مختلفی که در ساختمان وجود دارند می شود و هم زیبایی ظاهری آن ها را خدشه دار می کند. راهکار حل این مشکل، استفاده از رنگ اپوکسی آهن است. با توجه به این که آهن فلزی است که نسبتا راحت اکسید شده و بر اثر رطوبت آسیب می پذیرد، باید برای محافظت از سازه ها و تاسیساتی که با استفاده از آهن تولید شده اند فکری کرد. یک راهکار اساسی برای محافظت از آهن و تاسیسات فلزی آهنی استفاده از رنگ اپوکسی آهن است.
پوشش های اپوکسی به داشتن چسبندگی بسیار قوی و محکم معروف هستند. این مواد روی سطوح مختلف به خوبی می چسبند و به همین دلیل می توانند به شکلی موثر از آن ها در برابر عوامل آسیب زا و فرساینده محافظت کنند. به طور کلی ترکیب رنگ اپوکسی شامل دو ماده عنصر رزین اپوکسی و هاردنر پلی آمید است.

رنگ اپوکسی - اعمال ضد زنگ اپوکسی - اکسیر پرگاس

رنگ اپوکسی فلزات

از مزیت های قابل توجه و بسیار کاربردی رنگ های اپوکسی برای فلزات می توان به این ویژگی اشاره کرد که در برابر رطوبت، اصطکاک و ساییدگی، عوامل جوی و آب و هوایی و نیز مواد مضر شیمیایی کاملا مقاوم است. به همین دلیل بهره گیری از این رنگ ها برای پوشش سطوح فلزی و آهنی موجب می شود تا این سطوح به مدتی طولانی مورد محافظت باشند.
این رنگ ها به راحتی قابل شستشو بوده و می توانند پاکیزه شوند. هم چنین از ویژگی های دیگر رنگ اپوکسی آهن این است که انعطاف پذیری بالایی دارد. به واسطه داشتن این انعطاف پذیری بالا و برخورداری از استحکام زیاد، این رنگ در مقابل تغییر شکل های سطحی سازه مقاومت می کند. استفاده از رنگ های اپوکسی برای فلزات موجب افزایش طول عمر و ماندگاری سطوح فلزی و آهنی می شود.
بیشترین استفاده از این محصول در مناطقی است که شرایط آب و هواییشان مرطوب بوده یا آب و هوای خورنده دارند (مثلا احتمال بارش های اسیدی یا وجود مواد شیمیایی در هوای منطقه زیاد است). به همین دلیل رنگ اپوکسی آهن جز رنگ های بسیار پرکاربرد و مفید در صنعت محسوب می شود.

رنگ اپوکسی فلزات - رنگ اپوکسی آهن و فلز | اکسیر پرگاس

این رنگ ها مانند رنگ های ساختمانی نیستند؛ مقاومت و دوام آن ها بسیار بالاتر بوده و به همین دلیل در موارد صنعتی بهترین انتخاب برای محافظت از سطوح آهنی و فلزی هستند. به لطف وجود رنگدانه هایی مانند زینک کرومات و اکسید آهن در ترکیب رنگ اپوکسی آهن، این محصول خاصیت ضد خوردگی بالایی دارد. نتیجه آن که محافظت ایجاد شده توسط آن تاثیری طولانی مدت خواهد داشت.

مهم ترین ویژگی ها و مزیت های رنگ اپوکسی آهن

ایجاد پوششی مقاوم و محافظ که از سطوح زیرین خود در برابر خوردگی و فرسایش محافظت می کند. قدرت چسبندگی بالا مخصوصا بر روی سطوحی که از آن یا فولاد تشکیل شده اند. به سبب همین ویژگی است که تاثیر محافظتی این رنگ بسیار طولانی مدت است.
مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی خورنده و مواد دارای خاصیت اسیدی که پتانسیل بالایی برای آسیب رساندن به سطح فلزی دارند. دوام بالا و استحکام قابل توجه
مناسب بودن برای محیط های صنعتی و شیمیایی. حتی در شرایطی که لوله ها و تجهیزات فلزی باید در محیط کاملا مرطوب (مثلا در داخل آب دریا) قرار بگیرند نیز این رنگ ها با کارایی بالای خود به محافظت از سطوح فلزی می پردازند.

موارد کاربرد رنگ اپوکسی آهن

با توجه به مصرف بسیار گسترده آهن و فلزات در تاسیسات صنعتی، برای جلوگیری از آسیب و زنگ زدگی سطوح به شکل گسترده ای از رنگ اپوکسی آهن استفاده می شود. از این رنگ در موارد متنوعی مانند پل های فلزی، بدنه ماشین آلات صنعتی، خطوط لوله، پالایشگاه ها و تجهیزات مربوط به پتروشیمی، انواع مخازن و منابع و تاسیسات داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده می گردد.

موارد کاربرد رنگ اپوکسی آهن - رنگ اپوکسی آهن و فلز | اکسیر پرگاس

نکاتی در رابطه با شیوه استعمال رنگ اپوکسی آهن

مهم ترین کاری که پیش از استفاده از رنگ اپوکسی فلزات باید انجام داد آماده سازی و پاکیزه سازی سطح زیرین آن است. سطح فلزی و آهنی باید با استفاده از شوینده های مناسب به خوبی پاکیزه بشود تا هیچ گونه آلاینده ای اعم از چربی، روغن، گرد و غبار و رطوبت بر روی آن ها باقی نماند؛ در غیر این صورت این موارد می توانند موجب افت شدید خاصیت چسبندگی رنگ اپوکسی بشوند. در نتیجه تاثیر و محافظت آن نیز بسیار کمتر از حالت استاندارد خواهد بود.

مناسب به خوبی هم زد و سپس جز دوم به آن اضافه شده و با ترکیب کردن آن ها یک مخلوط یکنواخت به دست بیاید. دقت کنید که بهترین شرایط دمایی برای انجام این مراحل و استعمال رنگ اپوکسی، دمایی بین 11 تا 18 درجه سانتی گراد است. در این صورت مراحل کار به بهترین شکل پیش رفته و نتیجه همان چیزی است که نیاز دارید.

این رنگ را می توان با استفاده از قلم موهای مخصوص، غلطک و یا اسپری اعمال نمود. در صورتی که قصد داشته باشید برای استعمال رنگ از اسپری مخصوص استفاده کنید لازم است مخزن رطوبت گیر و نیز فیلتر روغن را نیز تهیه کنید.
یک نکته مهم هنگام کار با این ماده و سایر رنگ های صنعتی و شیمیایی آن است که باید به نکات بهداشتی و ایمنی توجه داشت. این رنگ یک ماده شیمیایی بوده و بهتر است هنگام کار کردن با آن از دستکش ها و ماسک استاندارد استفاده بشود تا خطری متوجه افراد نگردد.

قیمت رنگ اپوکسی آهن | اکسیر پرگاس

قیمت رنگ اپوکسی آهن

رنگ اپوکسی آهن در اشکال و بسته بندی های مختلف و با کیفیت های گوناگون در بازار یافت می شوند. از جمله عواملی که در قیمت رنگ اپوکسی فلز تاثیر دارند می توان به حجم بسته بندی (5 لیتری، 10 لیتری، 20 لیتری و…)، غلظت و کیفیت رنگ و یا شیوه استعمال آن (اسپری، قلم مو و…) اشاره کرد. جهت آگاهی از دقیق ترین قیمت رنگ اپوکسی آهن می توان با مراکز معتبر فروش مانند اکسیر پرگاس تماس گرفت.

سوالات متداول

آهن با قرار گرفتن در محیط باز و دارای رطوبت زنگ می زند و همین امر موجب فرسایش سریع تر آهن در تاسیسات و سطوح مختلف می شود. رنگ اپوکسی آهن به دلیل داشتن چسبندگی بسیار قوی و محکم بر روی سطوح مختلف از آنها در برابر عوامل آسیب زا و فرساینده محافظت می‌کند.

استفاده از رنگ اپوکسی بر روی آهن و دیگر فلزات بسیار مناسب است. به این دلیل که ماندگاری بالایی داشته و ظاهری یک دست و زیبا برای آهن ایجاد می نماید. اما باید مراحل پاکیزه سازی سطوح با دقت انجام شود تا چسبنگی به خوبی صورت بگیرد.

تماس با اکسیر پرگاس
شماره تماس جهت پاسخگویی به سوالات فنی و استعلام قیمت رنگ اپوکسی آهن