اپوکسی فلزات
01
فوریه

رنگ اپوکسی فلزات | مشخصات خرید اپوکسی فلز + قیمت

رنگ مخصوص فلزات انواع مختلفی دارد که یکی از مهمترین آنها رنگ اپوکسی فلزات می باشد. از رنگ اپوکسی به عنوان رنگ مخصوص فلزات می توان در لایه نهایی و میانی در انواع مختلف سیستم های پوششی برای حفاظت از تأسیسات صنعتی و مخازن و اسکلت های فلزی در انواع مختلف پروژه های ساختمانی و راهسازی و یا دیگر مصارف صنعتی استفاده نمود.
رنگ اپوکسی به عنوان رنگ مخصوص فلزات برای تمامی سازه های فلزی که در معرض گاز و مواد شیمیایی خورنده وجود دارند کاربردی داشته و مورد استفاده قرار می گیرد. در رنگ اپوکسی به عنوان رنگ مخصوص فلزات رزین پایه که به کار رفته است از نوع اپوکسی پلی آمید می باشد.
یکی از انواع بهترین رنگ برای فلزات رنگ اپوکسی می‌باشد که مقاومت بسیار بالایی نسبت به مواد شیمیایی داشته و همچنین توان حرارتی بسیار بالایی نیز دارد و تا ۱۲۰ درجه سانتیگراد می تواند از خود مقاومت بسیار مناسبی نشان دهد.

رنگ مخصوص فلزات

رنگ آستری (پرایمر)

پرایمر رنگ که به عنوان یکی از کاربردی ترین انواع آن می توان به پرایمر رنگ آلکیدی اشاره کرد، تحت عنوان لایه آستر نیز شناخته می شود. تفاوتی ندارد که می خواهید یک دیوار آجری را رنگ بزنید یا سطح یک وسیله فلزی را رنگ آمیزی کنید. آنچه اهمیت دارد، این است که استفاده از پرایمر به عنوان لایه اولیه پروژه رنگ آمیزی ضروری است.

زینک ریچ اپوکسی

بهترین نوع رنگ برای لایه اول روی سطوح فلزی به عنوان رنگ اپوکسی فلزات، همین رنگ‌های زینک اپوکسی یا به‌اصطلاح پرایمر زینک اپوکسی هستند. رنگ آستری زینک‌ریچ اپوکسی یک نوع رنگ صنعتی است که به آن پرایمر زینک ریچ اپوکسی نیز گفته می‌شود.
این پوشش، اپوکسی با هاردنر پلی آمید است که حاوی مقدار زیادی پودر روی یا زینک است. فعل‌و‌انفعالات الکتروشیمیایی سطح فلزی با رنگدانه این رنگ، عامل اصلی ویژگی ضد خوردگی زینک ریچ اپوکسی است. به خاطر همین ویژگی ضد خوردگی بالا، لایه بسیار سفتی روی سطح فلزی ایجاد می‌شود. زینک ریچ اپوکسی لایه محافظ کاتدی دارد به همین خاطر برای سازه‌های فلزی، ماشین‌آلات، و سطوح بیرونی مخازن نفت در پالایشگاه‌ها، صنایع پتروشیمی، تصفیه‌خانه‌ها، و کاغذسازی به‌کار برده می‌شود.
واکنش شیمیایی باعث خشک شدن پوشش زینک ریچ و مانع از خوردگی فلزات در شرایط جوی نامساعد و مرطوب می‌گردد. در این رنگ، لایه بیرونی پوششی از روی دارد. تماس روی با اکسیژن هوا باعث می‌شود که فرایند خوردگی سطح فلزی دیرتر اتفاق بیفتد. این نوع پوشش به‌عنوان محافظ عمل می‌کند

رنگ مخصوص آهن

زینک فسفات اپوکسی

پرایمر زینک فسفات، رنگ زینک فسفات یک رنگ دو جزئی به حساب آمده که حاوی مقادیر معینی از پیگمنت ضد خوردگی زینک فسفات بوده که در عین حال با هاردنر پلی آمید ترکیب شده و رنگ اپوکسی با کیفیت را ایجاد می نماید. از نظر خصوصیات و ویژگیهای پرایمر زینک فسفات مقاومت بسیار عالی رنگ اپوکسی زینک فسفات در برابر آب و انواع مختلف محیط هایی که دارای رطوبت زیادی هستند می باشد.
همچنین رنگ زینک فسفات اپوکسی چسبندگی بسیار خوب و مناسب را بر روی سطوح فلزی تمیز ایجاد می نماید و مقاومت بسیار بالایی را در برابر انواع خوردگی و پوسیدگی و سایش ایجاد می نماید در حالت کلی پرایمر زینک فسفات به عنوان یک رنگ دو جزئی گزینه مناسب برای استفاده در محیط هایی است که میزان خوردگی در آن‌ها کم و متوسط اعلام شده باشد.
به منظور آنکه از رنگ زینک فسفات سطوح مختلف استفاده کنیم بهتر از قبل از اقدام به رنگ ها را با استفاده از پرایمر زینک فسفات صد مورد نظر را از هرگونه آلودگی مانند روغن گریس گرد و غبار و غیره به خوبی تمیز کرده و سطر را به استاندارد تمیزی موردنظر برسانیم سپس با استفاده از پرایمر زینک فسفات در سطح مورد نظر مشغول شویم.

زینک کرومات اپوکسی

پرایمر زینک کرومات اپوکسی بر پایه رزین اپوکسی و همچنین هاردنر پلی آمید و از ترکیب شدن این مواد با پیگمنت کرومات تشکیل و تولید می گردد. با توجه به این موضوع که در پرایمر زینک کرومات اپوکسی از پیگمنت کرومات استفاده می شود این نوع رنگ خواص ضد خوردگی و ضد فرسایشی بسیار بالایی داشته از آن می‌توان در شرایط جوی که دارای رطوبت متوسط رو به بالا میباشد استفاده بسیار مناسبی نمود.
پرایمر زینک کرومات اپوکسی با انواع مختلف رنگ های دو جزئی و تک جزئی ترکیب شده و با آنها سازگاری بسیار مناسبی دارد و همچنین به عنوان لایه میانی و یا لایه نهایی برای انواع مختلف سطوح مورد استفاده قرار می گیرد. پرایمر زینک کرومات اپوکسی یک محصول غیر رسمی بوده و می تواند در برابر عوامل مختلف مواد شیمیایی اسیدی و قلیایی مقاومت نسبت مناسبی از خود نشان دهد.

پروژه های رنگ فلزات

رنگ میانی (میدل کت)

رنگ میانی اپوکسی که ممکن است از نوع رنگ اپوکسی پلی آمید یا رنگ اپوکسی پلی آمین باشد بر پایه رزین اپوکسی و هاردنر پلی آمید یا پلی آمین طراحی و تولید شده و درآمد مختلفی روانه بازار می گردد.

اپوکسی های بیلد

رنگ اپوکسی های بیلد یا همان رنگ میانی های بیلد اپوکسی یک رنگ دوجزئی به حساب می‌آید که از رزین های اپوکسی و همچنین از یک سری پیگمنت های بسیار مرغوب و باکیفیت که خاصیت ضد خوردگی بالایی دارند تهیه شده و به بازارهای مختلف عرضه می شود. معمولاً انواع مختلف رنگ اپوکسی های بیلد به صورت جامد بوده و درصد بسیار زیادی از آن مواد جامد می باشد.
رنگ اپوکسی های بیلد دارای یک سری ویژگی ها و نکات مثبت می باشد که از جمله مهمترین آنها می توان به خواص مکانیکی عالی و مقاومت بسیار بالا در برابر ریزش اشاره نمود. همچنین رنگ اپوکسی های بیلد پوشش مناسب را بر روی سطوح مختلف ایجاد می نمایند.
همچنین به خود می تواند در برابر انواع بخورات مواد های شیمیایی اسیدی قلیایی و بازی و انواع مختلف محلول های نمکی و واحدهایی که دارای رطوبت فراوان هستند به خوبی پوشش ایجاد کرده و مقاومت لازم را ایجاد نماید و همچنین در برابر عوامل مواد خورنده شیمیایی نیز بسیار عالی از خود نشان می دهد.

رنگ اپوکسی فلزات سوله

اپوکسی گلس فلیک

رنگ اپوکسی گلس فلیک و یا همان رنگ گلس فلیک اپوکسی یک رنگ و پوشش دو جزئی به حساب می آید که بر پایه رزین اپوکسی پلی آمید با درصد بسیار بالایی از پیگمنت ضد خوردگی گلس فلیک تولید و عرضه می‌شود. رنگ اپوکسی گلس فلیک مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و آب از خود نشان داده و همچنین رویه گلس فلیک اپوکسی می تواند پوشش بسیار مناسبی را در برابر انواع مواد شیمیایی و عوامل مکانیکی ایجاد نموده و مقاومت بسیار بالایی در برابر این مواد از خود نشان می دهد.

اپوکسی MIO حاوی اکسید آهن

رنگ میانی اپوکسی پلی آمید MIO بر پایه رزین اپوکسی و سخت کننده پلی آمید طراحی گردیده و به عنوان رنگ میانی بر روی سطوح فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از رزین اپوکسی در رنگ میانی اکسید آهن (MIO)اپوکسی پلی آمید باعث افزایش مقاومت در برابر نفوذ عوامل خورنده به سطح می‌گردد. حضور اکسید آهن میکایی در رنگ باعث محدودیت در تنوع رنگی می‌گردد.
رنگ میانی (MIO) اپوکسی پلی آمید قابل استفاده بر روی انواع آستری‌های اپوکسی است. استفاده از رنگ میانی (MIO) اپوکسی پلی آمید در محیط‌هایی که در برابر عوامل خورنده و جریان هوا قرار دارند توصیه می‌گردد زیرا که اکسید آهن میکایی (MIO) موجود در آن باعث افزایش مقاومت سطح در برابر فرسایش می‌گردد. کاربرد رنگ میانی اکسید آهن میکایی اپوکسی پلی آمید بر روی سازه‌های صنایع نفتی، کارخانجات مواد شیمیایی، سازه‌های فلزی و بدنه ماشین آلات می‌باشد.

رنگ اپوکسی لوله سوله

رنگ نهایی (تاپ کت)

رنگ اپوکسی نهایی یکی از پر کاربردترین محصولاتی است که به صورت دو جزئی به بازار مصرف ارائه می شود. تولید این گروه از رنگ ها بر پایه هاردنر پلی آمیدی و رزین اپوکسی صورت می پذیرد.

اپوکسی فنولیک (ضد اسید)

طراحی این نوع پوشش ضد اسید مخازن بر پایه اپوکسی فنولیک پلی آمید صورت می پذیرد. پوشش ضد اسید مخازن نام برده از قدرت چسبندگی بالایی بهره مند بوده و در مجاورت با اسیدها دوام و ماندگاری قابل توجهی از خود به نمایش می گذارد. رویه اپوکسی فنولیک که از قابلیت اعمال بر روی سطوح فلزی و بتنی برخوردار است، دو جزئی بوده و به دو شکل براق و نیمه براق در بازار موجود است. مقاومت مکانیکی و مقاومت در برابر آب داغ و حرارت از دیگر مزایای مهم رویه اپوکسی نام برده است.

اپوکسی های بیلد

رنگ اپوکسی های بیلد به عنوان یک پوشش دو جزئی غنی شده از روی به حساب می آید و با سرعت رزین آپوکسی و همچنین پلی آمید ساخته شده است می توان در انواع مختلف محیط ها که دارای شرایط اتمسفری خورانده می باشند مورد استفاده قرار گیرد. این رنگ این قابلیت را دارد تا در سطوح مختلف فلزی مانند انواع خطوط انتقال لوله در پالایشگاه‌های نفت و گاز و گازوئیل و همچنین انواع پروژه های مربوط به ساخت کشتی و ارشه و سکوهای آبخور مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین برای انواع سطوح خارجی تانک ها و تجهیزات نظامی و غیرنظامی و ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و اتومبیل و خودرو مناسب می باشد.

اپوکسی سالونت فری

این نوع رنگ برای پوشش نهایی مخازن فلزی و بتونی آب شرب، سطح داخلی لوله‌های فلزی انتقال آب آشامیدنی، کانال‌های آب، و سطوح مرتبط با آب آشامیدنی استفاده می‌شود. رنگ اپوکسی مخصوص آب شرب با رنگ اپوکسی رویه و رنگ میانی، رنگ پلی‌یورتان، رنگ الکید ، و کلروکائوچو سازگاری دارد. رنگ‌های اپوکسی بهداشتی که برای مخازن آب شرب استفاده می‌شوند تاثیری روی مزه و طعم آب مصرفی ندارند. این نوع رنگ با استفاده از رزین اپوکسی به خوبی به لایه‌های قبلی و بعدی می‌چسبد.

رنگ اپوکسی فلزات مخازن

کاربردهای رنگ اپوکسی فلزات

در حالت کلی رنگ اپوکسی فلزات دارای یکسری کاربرد ها در مصارف مختلف می باشد که از جمله مهمترین آنها می توان موارد زیر را نام برد:
استفاده از رنگ مخصوص فلزات در پروژه های مختلف به عنوان لایه میانی
استفاده از رنگ اپوکسی آهن به عنوان رنگ فلزات به عنوان رنگ و لایه نهایی
استفاده از رنگ سطوح فلزی برای سطوحی که در فضای باز معمولی استقرار پیدا کردند
استفاده از رنگ اپوکسی فلزات در سطوح مختلف فولادی
استفاده از رنگ اپوکسی فلزات در تاسیسات دریایی و زیردریایی
استفاده از رنگ اپوکسی فلزات برای انواع مختلف اسکلت های فلزی در پروژه های ساختمانی
استفاده از رنگ اپوکسی مخصوص فلزات برای انواع مختلف خطوط لوله و مخازن فلزی
استفاده از رنگ اپوکسی مخصوص فلزات در محیط هایی که زنگ زدگی بسیار زیادی وجود داشته و همچنین تمامی محیط های صنعتی و نیمه صنعتی

سوالات متداول

رنگ اپوکسی برای تمامی سازه های فلزی که در معرض گاز و مواد شیمیایی خورنده هستند کاربردی بوده و مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا رنگ اپوکسی به عنوان رنگ مخصوص فلزات شامل رزین پایه از نوع اپوکسی پلی آمید می باشد.

تفاوتی ندارد که می خواهید یک دیوار آجری را رنگ بزنید یا سطح فلزی را رنگ آمیزی کنید. آنچه اهمیت دارد، این است که استفاده از پرایمر رنگ یا لایه آستر به عنوان لایه اولیه پروژه رنگ آمیزی ضروری است.

تماس با اکسیر پرگاس
شماره تماس جهت پاسخگویی به سوالات فنی و استعلام قیمت اپوکسی فلزات