تفاوت رنگ اپوکسی و پلی اورتان - اکسیر پرگاس
29
اکتبر

تفاوت رنگ اپوکسی و پلی اورتان – قیمت کفپوش

تفاوت رنگ اپوکسی و پلی اورتان موضوع مورد بحث ما در این مقاله می باشد. شاید برای شما نیز سوال پیش بیاید که تفاوت رنگ اپوکسی با رنگ پلی یورتان در چیست و یا در چه کاربری و کاربرد هایی از این رنگ ها استفاده می گردد. در مورد این موضوع اطلاعات مناسبی کسب کنید می توانید مقاله را تا انتها مطالعه کرده و با خواندن این موضوعات ارائه شده در این مقاله اطلاعات مناسبی در این زمینه به دست بیاورید با اکسیرپرگاس تا انتهای این مقاله همراه باشید:
رنگ اپوکسی انواع مختلفی دارد که از مهمترین آنها می توان به رنگ اپوکسی دیوار، رنگ اپوکسی فلزات مانند رنگ اپوکسی آهن اشاره نمود و همچنین ضخامت رنگ اپوکسی نیز با توجه به کاربری آن می تواند متغیر باشد. در حالت کلی ویژگی های رنگ اپوکسی و رنگ پلی یورتان تا حدود زیادی به یکدیگر شباهت دارد همچنین فرایند تشکیل و اجرای آنها نیز تا حدود زیادی به یکدیگر شباهت داشته و بیشتر با استفاده از اسپره انجام می گردید می گردد و در انتها سطحی یکپارچه و یکدست را تحویل می دهد.

دلایل تفاوت رنگ اپوکسی و پلی اورتان

یکی از انواع تفاوت رنگ اپوکسی و پلی یورتان در این است که رنگ پلی یورتان بر پایه رزین پلی یورتان را به صورت دو جزئی تولید می گردد و این نوع رنگ مقاومت بسیار بالا در برابر انواع اشعه ها از جمله اشعه ماورای بنفش و نور خورشید از خود نشان می دهد با توجه به این موضوع کاربردهای زیادی توسط رنگ پلی یورتان در محیط های غیر سرپوشیده و چه در محیط هایی که شرایط آب و هوایی سخت وجود دارد تحت پوشش قرار میگیرد.
همچنین رنگ پلی یورتان مقاومت بسیار عالی در برابر رطوبت از خود نشان می دهد. اگر هم بخواهیم در مورد تفاوت رنگ اپوکسی و پلی اورتان سخن بگوییم می توان در مورد مقاومت و استحکام بسیار مناسب رنگ پلی یورتان در برابر اشعه ماورای بنفش سخن گفت. همچنین یکی دیگر از انواع تفاوت رنگ اپوکسی با رنگ پلی یورتان در این است که مشخصه های سطحی این دو رنگ تا حد زیادی با یکدیگر تفاوت دارند.

 دلایل تفاوت رنگ اپوکسی و رنگ پلی اورتان - اکسیر پرگاس

از دیگر تفاوت‌های رنگ اپوکسی و پلی اورتان

یکی دیگر از انواع تفاوت رنگ اپوکسی با رنگ پلی یورتان در این موضوع می باشد که معمولاً قیمت رنگ اپوکسی نسبت به قیمت رنگ پلی یورتان کمتر میباشد با توجه به همین موضوع در کاربری‌های که احتیاج به صرفه اقتصادی و صرفه جویی در بحث هزینه ها می باشد معمولا رنگ های اپوکسی مورد استفاده قرار می گیرند.
از دیگر موارد تفاوت رنگ اپوکسی با رنگ پلی یورتان این موضوع می باشد که رنگ پلی یورتان در برابر انواع مواد شیمیایی و همچنین مواد اسیدی و بازی مقاومت بسیار بهتری از خود نشان داده و همچنین خاصیت ضربه پذیری و تحمل ضربه بهتری در مقایسه با رنگ اپوکسی دارد.

تفاوت کفپوش اپوکسی و پلی یورتان از نظر نحوه استفاده

اگر بخواهیم در مورد تفاوت کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان از نظر نحوه استفاده سخن بگوییم باید بگوییم که این کفپوش ها در نظر پیمانکاران تفاوت های قابل توجهی دارند یکی از تفاوت های کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان در این مورد می باشد که کفپوش پلی یورتان این نسبت به رطوبت حساسیت بیشتری داشته در صورتیکه کفپوش پلی یورتان در محل نصب گردد که میزان رطوبت و آب در آن منطقه زیاد باشد اصلا گزینه مناسبی نبوده و می تواند نتایج بسیار بدی را به وجود بیاورند.
با توجه به این موضوع یکی از تفاوت کفپوش اپوکسی و پلی یورتان در این می باشد که کفپوش اپوکسی نیز به رطوبت حساس می‌باشد اما با آسیب های ناشی از رطوبت به این کفپوش نسبت به کفپوش پلی یورتان یا Polyurethane به مراتب کمتر می باشد بنابراین در صورت استفاده ایجاد پوشش در محیط هایی که رطوبت زیادی وجود دارد که ایشان می شود که تا حد امکان از کفپوش اپوکسی استفاده نماییم. یکی دیگر از انواع تفاوت رنگ اپوکسی و پلی اورتان این موضوع باشد که اجرای کفپوش پلی یورتان امری دشوار تر نسبت به اجرای کفپوش اپوکسی میباشد.

تفاوت کفپوش اپوکسی و پلی یورتان از نظر عملکرد

اگر بخواهیم در مورد تفاوت کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان سخن بگوییم می توانیم به وضع عملکرد آنها بپردازیم این موضوع در مورد کاربرد نهایی این کفپوش ها به بحث می پردازد. یکی از تفاوت رنگ اپوکسی و پلی اورتان در این می باشد که کفپوش اپوکسی دارای دوام و سختی بیشتری بوده و همچنین قدرت فشرده سازی بیشتری را نسبت به کفپوش پلی یورتان دارا می باشد با توجه به همین موضوع کفپوش اپوکسی انتخاب مناسب تری برای استفاده در کف سالن های صنایع سنگین و کف سازی انبار ها و یا محل هایی که به عنوان محل عبور و مرور کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین می باشند استفاده شود.
یکی دیگر از تفاوت کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان در این می باشد که کفپوش پلی یورتان حالتی نرم تر داشته و در عین حال از انعطاف پذیری کمتری نسبت به کفپوش اپوکسی بهره می برد در نتیجه مقاومت این کفپوش در برابر ساییدگی و خراشیدگی و پوسیدگی بیشتر بوده و با توجه به اینکه این کفپوش ها کشسانی بیشتری دارد بهتر می‌تواند ضربات را جذب و یا دفع نماید. با توجه به همین تفاوت رنگ اپوکسی و پلی اورتان می تواند در اتاق های انجماد و سردخانه ها و تمامی محل هایی که دمای تا منفی ۳۰ درجه سانتیگراد داشته باشند به عنوان یک انتخاب بسیار مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

سوالات متداول

در حالی که رنگ اپوکسی مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد، پلی اورتان گزینه نرم تری را ارائه می دهد و در برابر خش مقاوم تر است و برای سطح های که باید انعطاف پذیر باشند مانند سالن ورزشی ایده آل خواهد بود.

در حالی که هر دو کفپوش در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند، پلی اورتان در برابر لکه مقاوم تر است. اپوکسی رویه ای سخت تر و مقاوم تر در برابر خط و خش ایجاد می کند. در عین حال، پوشش های پلی یورتان خاصیت ارتجاعی بیشتری دارند، به این معنی که می توانند مقاومت بیشتری در برابر ضربه و سایش داشته باشند؛ در نتیجه احتمال ترک خوردگی یا بریدگی آنها کمتری است.

تماس با اکسیر پرگاس
شماره تماس جهت پاسخگویی به سوالات فنی و استعلام قیمت رنگ اپوکسی و پلی اورتان