اپوکسی لوله
23
آگوست

رنگ اپوکسی لوله فولادی | پوشش داخل و خارج + قیمت

مطالبی که در این صفحه می‌خوانید :
(*جهت دسترسی سریع روی عنوان موردنظر کلیک کنید)

رنگ اپوکسی لوله از جمله مواردی می باشد که برای رنگ کردن لوله های فولادی به کار میرود. پوشش های اپوکسی با قابلیت چسبندگی بالا، قابل استفاده بر روی طیف وسیعی از سطح می باشد. عناصر تشکیل دهنده رنگ اپوکسی ، رزین اپوکسی و هاردنر پلی آمید میباشد. ترکیب این دو عنصر برای تشکیل رنگ اپوکسی باعث میشوند تا در نتیجه اپوکسی دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت و رطوبت ،اصطکاک،عوامل جوی و شیمیایی می شود.
نکته قابل توجه آن است که رنگ اپوکسی پس از خشک شدن کامل، قابلیت شستشو پیدا میکند. به دلیل آنکه اپوکسی دارای خاصیت انعطاف پذیری بسیار بالایی میباشد. در برخی از موارد نیز با اضافه کردن مقداری رنگ کولتار به اپوکسی می توان مقاومت لوله های فولادی را در برابر اب و خطر زنگ زدگی افزایش داد.
در مواردی دیگر نیز شاهد این هستیم که ، آستر زینک ریچ اپوکسی ، باعث ایجاد لایه ای حفاظتی بر لوله های روی سطح فولاد و آهن شده و علاوه بر آنکه از لوله های فولادی در مقابل خطر زنگ زدگی جلوگیری می کند ،بلکه سطوح فولادی را در مقابل عوامل خورنده در مدت زمان های طولانی و سالیان دراز حفظ میکند.

کاربرد رنگ اپوکسی لوله - اکسیر پرگاس

کاربرد رنگ اپوکسی لوله

1-رنگ ها و پوشش های مختلفی از رنگهای اپوکسی وجود دارند که در قالب های صنعتی و کامپوزیت های مرتبط به تولیدات صنعتی،,سامانه های الکترونیک مختلفی با هدف مصارف خانگی و دریایی , هوافضا, زیست شناسی استفاده کرد .
2- همچنین از رنگ اپوکسی فلزات می توان بر روی لوله های فلزی استفاده کرد. از رنگ های اپوکسی بر روی سطوح چوبی و سیمانی نیز استفاده می شود. همانطور که میدانید، در موتورخانه ها، سطوحی که نزدیک به مواد شیمیایی هستند،در مکان هایی همچون سرزمین های نیمه مرطوب،و کف پارکینگ ها و کارخانه های تولیدی ،و…… شاهد کاربرد رنگ اپوکسی هستیم.
3-جالب است که بدانید برای رنگ لوله های نفت و گاز نیز از رنگ اپوکسی لوله استفاده می شود و دلیل آن مقاومت بالا این ماده است که در صنعت نفت و گاز به دلیل حساسیت بالای لوله های فولادی از رنگ اپوکسی برای رنگ لوله و پوشش داخلی لوله های فولادی استفاده میشود . به طور خلاصه باید گفت که در هر جایی که نیاز به یک پوشش مقاوم دیده میشود ،می توان رنگ اپوکسی را مورد استفاده قرار داد.

اهمیت اپوکسی لوله ها

1-موادی که از ماده ی شیمیایی اپوکسی ساخته می شوند ،دارای کارکردهای مختلفی می باشد، که از مهمترین کاربرد آن میتوان به ساخت رنگ های مقاوم اپوکسی و کفپوش اپوکسی اشاره کرد . 2-اپوکسی ها دارای ،خواص بسیار متفاوتی می باشند.
به طور کلی اپوکسی ها دارای ویژگی منحصر بفردی همچون،چسبندگی بالا و مقاومت شیمیایی – گرمایی بالا هستند.حتی رنگ های اپوکسی ها با خاصیت مقاومت الکتریکی بسیار بالا و چسبندگی بالا و مقاومت شیمیایی و گرمایی و خواص خارق العاده دیگرش که میتوان به عنوان مثال، مقاومت الکتریکی بسیار خوب آنها نسبت به اکثر اپوکسی رزین ها را نام برد،کاربرد بسیار بالایی برای رنگ کردن لوله های فولادی دارد .
3-بسیاری از خواص اپوکسی به دلیل خواص انعطاف پذیر آن قابل تغییر میباشد ،تنها کافیست آن را با مواد مختلفی ترکیب کرد . برای مثال برای رنگ کردن لوله های فولادی که از رنگ اپوکسی به همراه نقره استفاده میشود،میتوان گفت که رسانایی الکتریکی را بالا میبرند. یا رنگ های اپوکسی که با روی مخلوط میشوند ، باعث افزایش مقاومت لوله های فولادی در مقابل خوردگی میباشد. گاهی نیز می توان رنگ اپوکسی مورد نظر را با کربو قاطی کرد تا بتوان از آن به عنوان عایق لوله های فولادی استفاده کرد.

اهمیت اپوکسی لوله ها - رنگ اپوکسی لوله فولادی - اکسیر پرگاس

صنایع مصرف کننده رنگ اپوکسی

امروزه شاهد آن هستیم که ،کاربرد رنگ اپوکسی لوله در لوله های فولادی بیشتر در صنایع و شرکت های پتروشیمی به کار میرود.
لوله های فولادی که با رنگ اپوکسی پوشیده شده اند،بیشتر برای انتقال آب، گاز، نفت خام و سایر فرآورده های نفتی و پتروشیمی به کار میروند.به همین دلیل نیز عمر طولانی لوله های فولادی برای صاحبان کسب و کار اهمیت بسیار زیادی دارد.
لوله های فولادی بسیار با ارزش بوده و برای جلوگیری از خرج دوباره برای تهیه ی آن بهتر است به فکر یک راه چاره باشیم.لوله های فولادی از گذشت مدتی در معرض خطراتی همچون ، خوردگی و همچنین افزایش راندمان با کاهش اصطکاک سیال با بدنه لوله قرار میگیرد و این خطرات که باگذشت رمان اتفاق میفتند،اهمیت تهیه ی پوشش لوله های فولادی را دوچندان میکند.
مجموعه پوشش اکسیر پارسه تولید کننده انواع رنگ های صنعتی اپوکسی با بالاترین کیفیت، مقاومت و نازل ترین قیمت آماده همکاری با کلیه مجموعه های صنعتی می باشد.

تماس با اکسیر پرگاس
شماره تماس جهت پاسخگویی به سوالات فنی و استعلام قیمت رنگ اپوکسی لوله فولادی