رنگ جدولی نانو | اکسیر پرگاس
11
ژانویه

رنگ جدولی نانو | انواع رنگ جدول + قیمت خرید

رنگ آمیزی جدول های خیابان، علاوه بر زیباسازی چهره شهر و معابر آن، با اهداف دیگری از جمله محفاظت از جدول ها، افزایش ماندگاری آن‌ها، و همچنین مشخص کردن حریم جاده‌ها و معابر انجام می‌شود.رنگ جدولی یا رنگ جدول که رنگ مخصوص جدول های شهری هستند همچون رنگ های ترافیکی عمر و ماندگاری بیشتری نسبت به سایر رنگ ها دارند و مناسب برای رنگ آمیزی جداول شهری تهیه شده اند. برای آشنایی بیشتر با رنگ جدول ، انواع آن، و نحوه‌ی رنگ آمیزی جدول با ما همراه باشید.

انواع رنگ جدولی | اکسیر پرگاس

انواع رنگ جدولی

رنگ جدول خیابان ها، بر اساس پایه حلال آب و تینر دسته‌بندی می‌شوند. این رنگ ها دارای ویژگی‌ها و کیفیت‌های مختلفی هستند و به شکل متنوع در بازار عرضه می‌شوند. در ادامه، تعدادی از رنگ های جدول موجود در بازار را معرفی خواهیم کرد.

رنگ جدولی اکسیرپرگاس

رنگ جدولی اکسیر پرگاس از جمله رنگ‌های مرغوب و باکیفیت موجود در بازار است. این نوع رنگ از قدرت چسبندگی بالایی برخوردار بوده و در یک چشم بر هم زدن، خشک خواهد شد. برای رنگ آمیزی جدول با بعضی از رنگ جدولی اکسیرپرگاس تنها کافی است مقداری تینر به آن اضافه کنید تا کمی رقیق شود و یا از رنگ های پایه آب جدولی اکسیرپرگاس استفاده کنید که نیازی به تینر ندارند. قبل از هر کاری، دقت کنید که محل مورد نظر از پیش تمیز شده باشد. در انتها می‌توانید به کمک دستگاه رنگ آمیزی، و یا هر وسیله دیگری نظیر قلم‌مو و اسپری، جدول را رنگ کنید.

رنگ اکریلیک جدولی

رنگ اکریلیک جدولی علاوه بر حلال آبی، به صورت حلال‌های نفتی نیز عرضه می‌شود. رنگ آکریلیک جدولی دارای غلظت مناسبی است و از این‌رو به راحتی و سریع‌تر از آنچه فکرش را بکنید، بر روی سطح کار خشک می‌شود. البته قبل از رنگ آمیزی جدول، توجه کنید که سطح مورد نظر کاملا خشک و تمیز باشد.
لازم به ذکر است که رنگ جدولی اکریلیک حلال آب، به دلیل مسائل زیست محیطی، جایگاه ویژه‌ای برای خود دست و پا کرده و کاربرد آن، خصوصا در زمینه رنگ آمیزی جدول خیابان ها، در حال افزایش است. از ویژگی‌های رنگ آکریلیک جدول می‌توان به قابل شستشو بودن، سرعت بالای خشک شدن، مقاومت دربرابر سایش و نور خورشید،پوشش عالی و عدم انتشار بوی بد اشاره کرد. شرکت اکسیرپرگاس نوعی رنگ جدولی نانو تولید کرده است که مناسب برای آب و هوای مناطق جنوب کشور بوده تا مقاومت رنگ در برابر شرایط آب و هوایی و آفتاب بیشتر شود.

رنگ جدول آلکیدی - رنگ جدولی - اکسیر پرگاس

رنگ جدول آلکیدی

رنگ جدول آلکیدی از ترکیب پلی استر اصلاح شده و اسید چرب به دست می‌آید. در واقع، اسید چرب موجود در رنگ، سبب تسریع در خشک شدن رنگ می‌شود و انعطاف‌پذیری آن را برای رنگ آمیزی سطح‌های مختلف افزایش می‌دهد. رنگ آلکید جدول دارای براقیت مناسبی است و برای حفاظت طولانی مدت از سطوح مختلف به کار می‌رود. لازم به ذکر است که سرعت خشک شدن رنگ‌های آلکیدی، وابسته به نوع روغن خشک شونده به کار رفته در آنها است. بنابراین، رنگ آلکیدی بسته به میزان روغن خشک موجود در آن، به سه دسته رنگ آلکیدی روغنی بلند، متوسط و کوتاه تقسیم می‌شود.
به عبارت دیگر، رنگ‌های آلکیدی را می‌توان با توجه به ساختار شیمیایی آن‌ها، به دو گروه هوا خشک و غیر هوا خشک دسته‌بندی نمود. گفتنی است که رنگ جدول آلکیدی روغنی کوتاه به این دلیل که روغن خشک کمتری در آن به کار رفته، به راحتی در معرض هوا خشک نمی‌شود و باید در معرض حرارت بالا قرار گیرد تا خشک شود. از این رو، برای رنگ آمیزی جدول خیابان ها باید ازرنگ آلکیدی روغنی بلند استفاده کرد. این نوع رنگ، به دلیل وجود ماده روغنی خشک شونده بیشتر، زودتر خشک شده و در شرایط جوی نامساعد مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. بنابراین، گزینه مناسبی برای رنگ آمیزی جدول ها به شمار می‌رود.
یک نمونه از کاربرد رنگ‌های جدول آلکیدی، پوشرنگ روغنی آلکیدی است. این نوع پوشرنگ ها با شرایط جوی متفاوت سازگاری بوده و از قدرت پوشش و دوام بالایی برخوردارند. گفتنی است که پوشرنگ ، زمان خشک شدن مناسبی دارد و می‌توانید با خیال آسوده برای رنگ آمیزی جدول های خیابان از آن استفاده کنید. برای استفاده از پوشرنگ ها تنها کافی است مقداری تینر به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا مخلوط یک‌دستی حاصل شود.

رنگ جدول آلکیدی - اکسیر پرگاس

ویژگی‌های رنگ جدولی مناسب

به دلیل اهمیت رنگ جدول‌های شهری، باید رنگی را انتخاب کرد که از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار باشد، به سرعت خشک شود، تغییر رنگ ندهد، و آلودگی‌ها را به خود جذب نکند. بنابراین باید رنگ جدولی را انتخاب کرد که علاوه بر داشتن براقیت و شفافیت بالا، با گذر زمان پوسته پوسته نشود و کیفیت خود را همانند روز اول حفظ کند. یک رنگ جدول خوب باید در برابر سایش مقاوم بوده و از قدرت پوشانندگی بالایی برخوردار باشد. همچنین، یک رنگ جدول مرغوب باید در برابر نور خورشید (اشعه uv) مقاومت بالایی داشته باشد تا بتواند عمر بالای خود را تضمین کند. تنوع بالای رنگ‌بندی نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که موقع انتخاب رنگ جدول باید به آن توجه کرد.

روش های مختلف رنگ آمیزی جدول - رنگ جدولی - اکسیر پرگاس

روش های مختلف رنگ آمیزی جدول

روش‌های مختلفی برای رنگ آمیزی جدول خیابان ها وجود دارد. اما متداول‌ترین آن‌ها، رنگ‌آمیزی با قلم‌مو و رنگ‌آمیزی با دستگاه است. در ادامه، این دو روش را بیشتر توضیح می‌دهیم.

رنگ آمیزی جدول با استفاده از قلم‌مو

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده

رنگ جدولی با استفاده از دستگاه

امروزه رنگ آمیزی جدول با نیروی انسانی تقریبا منسوخ شده و برای رنگ آمیزی در مسافت‌های طولانی از دستگاه جدول رنگ‌کن، یا دستگاه رنگ آمیزی جدول، استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که در روش رنگ آمیزی با قلم‌مو معمولا با اتلاف زمان مواجه هستیم. همچنین، کیفیت معمولا در سطحی که انتظار داریم نخواهد بود و کار، تمیز از آب در نمی‌آید. اما با استفاده از دستگاه جدول رنگ‌کن ، علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه، شاهد تمیزی کار و کیفیت بالای آن خواهیم بود.
در بازار، ماشین‌های مختلف و متنوعی برای رنگ آمیزی جدول وجود دارد. این ماشین‌ها از بخش‌های مختلفی نظیر پمپاژ، کنترلر و غیره تشکیل یافته‌اند. این دستگاه‌ها غالبا دارای چرخ‌های متعدد هستند و بوسیله‌ی نیروی انسانی هدایت می‌شوند. شما می‌توانید با ریختن رنگ مورد نظر در داخل مخزن این دستگاه، به سهولت جدول‌های خیابان را رنگ کنید و از نتیجه کار راضی باشید. گفتنی است که به دلیل پخش پرفشار رنگ روی سطح جدول، دوام و ماندگاری کار نیز افزایش پیدا می‌کند. برای استعلام قیمت رنگ جدولی با کارشناسان اکسیر پرگاس تماس بگیرید

تماس با اکسیر پرگاس
شماره تماس جهت پاسخگویی به سوالات فنی و استعلام قیمت رنگ جدولی