رنگ نمای ساختمان | اکسیر پرگاس
12
دسامبر

رنگ نمای ساختمان | رنگ آمیزی نما + قیمت 1403

مطالبی که در این صفحه می‌خوانید :
(*جهت دسترسی سریع روی عنوان موردنظر کلیک کنید)

رنگ نمای ساختمان اغلب برای رنگ آمیزی سطوح خارجی و نمای بیرونی ساختمان ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این رنگ‌ها گردوغبار را به خود جذب نمی‌کنند و با محیط‌زیست کاملاً سازگار هستند. رنگ های نما ضد آب و بادوام بوده و در تنوع بسیار بالایی در بازار موجودند.
شرکت تولیدی رنگ ساختمان اکسیر پرگاس با استفاده از نیرو‌های مجرب و ماهر، و با بهره‌مندی از دانش و تخصص روز دنیا، همه‌ی انواع رنگ‌های ساختمانی را باکیفیت بالا و قیمت‌های کاملا مقرون‌به‌صرفه تولید کرده و به بازار عرضه می‌کند.
این مجموعه، با تجربه و تعهد منحصر‌به‌فرد خود، همگام با فناوری روز دنیا، بهترین محصولات رنگ و نقاشی ساختمانی، شامل انواع رنگ‌های پلاستیک، رنگ‌های روغنی، رنگ‌های اکریلیک، رنگ نانو، رنگ آلکیدی، رنگ نما و انواع رنگ‌های ضد آب را، با رعایت کلیه استاندارد‌های روز دنیا، تولید و عرضه می‌کند.

رنگ نما و خصوصیات آن

رنگ نما رنگی ضد آب است که معمولاً برپایه اکریلیک و در ترکیب با افزودنی‌های سیلیکونی به دست می‌آید. رنگ نمای ساختمان آخرین لایه تزیینی نمای ساختمان بوده که علاوه بر زیبایی ظاهری بنا، مانع هدر رفتن حرارت از طریق دیوار، و محافظت از بنا در مقابل رطوبت می‌شود. رنگ نما را می‌توان به‌راحتی روی رنگ‌های قبلی و قدیمی زد.
نوع خاصی از این رنگ‌ها عایق رطوبت هستند. این رنگ‌ها بنا را در مقابل بارندگی و رطوبت هوا محافظت می‌کنند. رنگ‌های نمای عایق رطوبت بیشتر مناسب آب‌وهوای مرطوب شمال کشور هستند. در صورتی‌که رنگ نمای بکار رفته در نمای ساختمان مناسب بوده و از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد، نمای ساختمان حداقل 10 تا 15 سال در مقابل باد و باران عایق خواهد بود.
استفاده از رنگ‌ ساختمانی در نماها باعث زیباسازی شهری و روح بخشیدن به ساختمان‌ها می‌شود. همچنین، سرعت اجرای بالای این روش از لحاظ اقتصادی برای کارفرما به‌صرفه است.
نمای ساختمان تأثیر مهمی بر محیط شهر و روحیه‌ی شهروندان، گردشگران، و مسافران می‌گذارد. یکی از عوامل تأثیرگذار بر رضایت افراد از محل زندگی،‌ رضایت آن‌ها از نمای ساختمان است که در آن زندگی می‌کنند. به همین دلایل رنگ نمای ساختمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انواع رنگ نمای ساختمان | اکسیر پرگاس

انواع رنگ نمای ساختمان

رنگ نمای ساختمان در انواع مختلف موجود است و می‌توان بسته به شرایط و نیاز، از رنگ نمای مناسب استفاده کرد. در ادامه به معرفی و توضیح اجمالی رنگ نما می‌پردازیم و امیدواریم بتوانیم به شما در انتخاب رنگ نمای مناسب برای ساختمان کمک کمک کنیم.

رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک به خاطر مقاومت و ماندگاری بالا، درخشندگی و انعطاف‌پذیری بالا جزو محبوب‌ترین رنگ های نما محسوب می‌شود. محبوب‌ترین رنگ آکریلیک است.

رنگ رزین اکریلیک

این نوع رنگ که حلال آب است، بر پایه آب و روغن تولید شده و بدون بو، پایدار، و مقاوم در برابر اشعه خورشید است. رزین اکریلیک را می‌توان روی سطوح گچی، سیمانی و کنفی استفاده کرد.

رنگ آلکیدی

رنگ آلکیدی درواقع نوعی پلی‌استر با ترکیبی از اسیدهای چرب است که غلظت و سرعت خشک شوندگی بالایی دارد. رنگ آلکیدی به منظور حفاظت از سازه‌های مختلف در برابر رطوبت، باران، و همچنین آلودگی هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ کنیتکس

رنگ کنیتکس یکی از انواع رنگ نمای ساختمان است و بر دو پایه آب و روغن تولید می‌شود. کنیتکس روغنی برای رنگ‌آمیزی نما و سطوح خارجی ساختمان به کار می‌رود و در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد.

رنگ روغنی

رنگ های روغنی، حلال در نفت، برای سطوح خارجی مانند نرده و در و پنجره‌های فلزی به کار می‌روند. رنگ روغن از مقاومت بالایی در برابر رطوبت برخوردار است.

رنگ استخری

این نوع رنگ‌ها، در برابر رطوبت مقاوم بوده و ضد قارچ و جلبک هستند. رنگ‌های استخری، همانطور که از نام‌شان پیداست، اغلب برای پوشش استخرها استفاده می‌شوند.

رنگ اپوکسی

رنگ اپوکسی یکی از رنگ های نمای ساختمان است که بیشتر کاربرد صنعتی دارد و به خاطر مقاومت بالایش، اغلب برای کف‌پوش استفاده می‌شود.

رنگ نانو

رنگ‌های نانو از کیفیت و مقاومت بالایی در مقابل عوامل جوی مانند سرما و گرما برخوردار هستند. به همین خاطر، گزینه مناسبی برای رنگ‌آمیزی نمای ساختمان به شمار می‌آیند. در رنگ‌آمیزی نمای ساختمان، یک پوشش رنگی یکدست و ساده روی نمای ساختمان قرار می‌گیرد. اما در مواردی که نیاز به تلفیق رنگی باشد، باید نقاشی نما انجام شود. نقاشی نمای ساختمان نیازمند تجربه و مهارت بالایی است.
این رنگ در دو نوع شفاف و رنگی تولید می‌شود. البته نوع رنگی آن با ترکیب رنگ دانه‌های مختلف ایجاد می‌شود. این رنگ معمولاً در نمای داخلی و خارجی ساختمان، استخر، کانال‌های تهویه و … استفاده می‌شود.

مراحل اجرای رنگ نمای ساختمان | اکسیر پرگاس

مراحل اجرای رنگ نمای ساختمان

اجرای رنگ نمای ساختمان بسته به نوع پروژه، برای ساختمان‌های قدیمی نیازمند مرمت یا ساختمان‌های نوساز در حال احداث، فرق می‌کند. مراحل رنگ‌آمیزی نمای ساختمان بدین شرح است:

لایه میانی یا بافت

لایه میانی بسته به نوع مصالحی که انتخاب می‌شود تغییر می‌کند. لایه میانی در برخی از رنگ های نمای ساختمان از سنگ‌دانه طبیعی تشکیل شده است. برخی محصولات، لایه میانی سفید یا تک‌رنگ دارند که با لایه نهایی پوشیده می‌شوند.

لایه نهایی

بنابراین، مراحل رنگ‌آمیزی نمای ساختمان بدین ترتیب است:
⦁ گام نخست پاک‌سازی و ایمن‌سازی نما است.
⦁ مرحله دوم شستشوی نما است.
⦁ در گام سوم باید ترک گیری و مرمت نما انجام شود.
⦁ بعد از ترک گیری و مرمت نوبت به آسترکاری یا استفاده از پرایمر رنگ می‌رسد.
⦁ نهایتاً در انتها نوبت به رنگ آمیزی نمای اصلی ساختمان می‌رسد.
لایه نهایی برحسب نوع محصول و شرایط جوی منطقه انتخاب می‌شود. لایه نهایی در برخی رنگ های نمای ساختمان رنگی است که قابلیت محافظتی و تزیینی دارد. مناسب‌ترین زمان برای رنگ‌آمیزی نما فصل‌های گرم سال است. پیش از شروع رنگ‌آمیزی باید شرایط جوی منطقه بررسی شود. رنگ‌آمیزی نمای ساختمان با روش‌های مختلفی مانند استفاده از بالابر، داربست، کار با طناب، جرثقیل و یا کلایمر انجام می‌شود.
بهترین روش اجرای رنگ نما، انجام کار با طناب بدون داربست است. چرا که هزینه اضافی بابت نصب و جمع‌آوری داربست پرداخت نمی‌شود، ضمن اینکه مزاحمت کمتری هم برای عابران ایجاد می‌کند.

آماده‌سازی اولیه سطح نما

پیش از شروع رنگ‌آمیزی نمای ساختمان باید بستر زیر کار آماده شود. ترمیم سطوح خراب و ترک‌ها، شستشو، و لایه‌برداری، از جمله مراحل آماده‌سازی زیر کار برای رنگ نمای ساختمان در ساختمان‌های قدیمی هستند. برای ساختمان‌های نوساز هم باید مواد مناسبی به رنگ نما اضافه کرد تا سطح صاف و بدون موجی به دست بیاید.

لایه پرایمر

لایه پرایمر بسته به سطح زیر کار انتخاب می‌شود. لایه پرایمر می‌تواند از نوع بتن، سیمان، گچ، آجر یا چوب باشد. لایه پرایمر باید کاملاً به بستر بچسبد.

قیمت رنگ نمای ساختمان | اکسیر پرگاس
تماس با اکسیر پرگاس
شماره تماس جهت پاسخگویی به سوالات فنی و استعلام قیمت رنگ نمای ساختمان