فنولیک
24
جولای

اپوکسی فنولیک + قیمت و مشخصات فنی + کاربرد آن

مطالبی که در این صفحه می‌خوانید :
(*جهت دسترسی سریع روی عنوان موردنظر کلیک کنید)

اپوکسی فنولیک (Epoxy Phenolic) نمونه ای از پرکاربرد ترین انواع اپوکسی های دو جزئی موجود در بازار است. این محصول به علت مقاومت منحصر به فردی که در برابر اسیدها و قلیاها دارد، به محبوبیت چشمگیری دست پیدا کرده است. آیا از نحوه تولید این گروه از رزین های فنولیک که به نسبت پلیمرهای هم نوع خود از سابقه طولانی تری برخوردار هستند، اطلاع دارید؟ با اکسیر پرگاس همراه باشید. جالب است بدانید که این رزین ها فرآورده واکنش شیمیایی هستند که بین ترکیباتی تحت عنوان فنول و فرمالدهید صورت می پذیرد.

ویژگی های اپوکسی فنولیک

همان گونه که قبل تر گفتیم، این نوع پوشش اپوکسی ضد اسید از مشخصات و قابلیت های مختلفی برخوردار می باشد. ویژگی های مهمی که در کنار یکدیگر توانسته اند این پوشش را به یکی از بهترین و مناسب ترین پوشش های اپوکسی ضد اسید بدل نمایند. تعداد گروه های اکسیدان موجود در ساختار اپوکسی فنولیک بیشتر از دوتا است. همین موضوع موجب شده است که این محصول بتواند شبکه هایی دارای انسجام و در عین حال محکم را ایجاد نماید.
این محصول دارای مقاومت شیمیایی بالایی است. رویه اپوکسی فنولیک چسبندگی فوق العاده بالایی دارد. یکی از اصلی ترین و حائز اهمیت ترین مشخصه های پوشش اپوکسی ضد اسید نام برده مقاومت بالای آن در مقابل خوردگی می باشد. همان طور که در جریان هستید، یکی از متداول ترین خطراتی که به وفور تجهیزات و تاسیسات گوناگونی همچون مخزن های نگهداری و حمل و نقل اسیدها و بازها را تهدید می کند، خطر خوردگی و فرسودگی در شرایط نامطلوب است.
فراموش نکنید که اگر راه حلی کاربردی برای رفع مشکل خوردگی این تجهیزات دست و پا نکنید، به زودی با خسارات غیر قابل جبرانی مواجه خواهید شد. پوشش دادن سطح مورد نظر توسط رویه اپوکسی فنولیک راه حلی کارآمد و مفید است که از تناسب نتیجه آن به وجد خواهید آمد. پوشش مذکور به این دلیل که از مقاومت قابل توجهی در مقابل خوردگی و فرسودگی بهره مند است، مانع از فرسوده شدن و خرابی سطوح می شود.
مقاومت دمایی قابل توجه در مقایسه با سایر هم نوعان از دیگر ویژگی های مهم پوشش اپوکسی ضد اسید نام برده است. جالب است بدانید که پوشش اپوکسی ضد اسید مذکور تا شانزده درجه سانتی گراد تحمل گرمایی پیوسته دارد. این در حالی است که تحمل گرمایی ناپیوسته آن تا 200 درجه سانتی گراد عنوان شده است.

تینر رنگ اپوکسی فنولیک - اکسیر پرگاس

تینر رنگ اپوکسی فنولیک

حلال رقیق کننده اپوکسی فنولیک تینر مخصوص اپوکسی فنولیک می باشد. لازم به ذکر است که اگر این محصول را در دمای بیست و پنج درجه سانتی گراد نگهداری نمایید، مدت زمان ماندگاری آن نهایتا یک سال است. گفتنی است که این محصول در دماهای بیش از 26 درجه سانتی گراد مشتعل می شود.
اگر در رابطه با زمان خشک شدن اپوکسی فنولیک می پرسید، باید خدمتتان عارض شویم که زمان خشک شدن این رنگ تابع میزان ضخامت لایه ای است که بر روی سطح مورد نظر اعمال شده است.

 کاربردهای اپوکسی فنولیک | اکسیرل پرگاس

کاربردهای اپوکسی فنولیک

در این جا تصمیم داریم به بحث درباره کاربردهای این پوشش پر مصرف پرداخته و بدین ترتیب زمینه آشنایی شما با این پوشش را به عنوان یکی از کاربردی ترین انواع پوشش های اپوکسی فراهم سازیم.
به کارگیری پوشش اپوکسی ضد اسید فنولیک در مواردی همچون مواردی که در ادامه آمده اند، متداول است:
-حفاظت از سازه های ساخته شده از جنس فلز مستقر در محیط های در معرض خطر خورندگی
-حفاظت از ماشین آلات در برابر خوردگی
-حافظت از لوله ها و اتصالات به کار گرفته شده در صنایع مختلف در برابر مشکلاتی نظیر خوردگی و پوسیدگی
-حفاظت از تاسیسات استفاده شده در پالایشگاه های نفت در مقابل خوردگی
-پوشش دهی سطح بخش های گوناگون کشتی ها به منظور محافظت از این بخش ها در مقابل خوردگی و پوسیدگی

اجرای اپوکسی فنولیک

اولین مرحله در استفاده از این پوشش نیز همچون سایر پوشش ها و کفپوش های اپوکسی آماده کردن سطح مورد نظر برای پوشش دهی است که انجام آن الزامی است. در صورتی که پیش از شروع پوشش دهی در آماده سازی سطح مورد نظر کوتاهی کرده و اقدامات لازم را انجام ندهید، به نتیجه مطلوب و قابل قبولی دست نخواهید یافت.
برای این کار لازم است هر نوع آلودگی و کثیفی موجود بر روی سطح مورد نظرتان را پاک کنید. در صورتی آثار ضایعات جوش بر روی سطح مورد نظرتان موجود است، پیش از شروع آن را بردارید. اگر سطح مورد نظر حاوی چربی و روغن است، حتما آن را تمیز کنید.
اکنون نوبت تمیز کردن تجهیزات رنگ آمیزی است. پیش از آغاز فرایند رنگ آمیزی وسایلی که قصد به کارگیری آن ها در این فرآیند را دارید، با استفاده از تینر شستشو دهید.
همان طور که قبل تر نیز اشاره کردیم، اپوکسی فنولیک به صورت دو جزئی طراحی و تولید و به بازار مصرف عرضه می شود. برای شروع جزء اول را با استفاده از یک همزن قدرتمند کاملا مخلوط کنید. اکنون سراغ جزء ثانویه رفته و آن را به جزء اولیه بیفزایید. سپس یک میکسر قدرتمند برداشته و ترکیب دو جزء نام برده را برای مدت زمان پنج دقیقه با استفاده از آن مخلوط کنید. به یاد داشته باشید که به منظور نگه داشتن ترکیب حاصل از نظر زمانی محدودیت دارید.
شاید بپرسید که بهترین زمان ممکن برای به کارگیری پوشش اپوکسی ضد اسید فنولیک بر روی سطح مورد نظر چه زمانی است؟
لازم به ذکر است که بهترین و مناسب ترین زمان برای اعمال این پوشش بر روی سطح حدود 20 دقیقه الی نیم ساعت پس از ترکیب نمودن دو جزء اولیه و ثانویه است. پس از پایان کار تمام وسایل استفاده شده را به خوبی شستشو داده و سپس خشک کنید.

سوالات متداول اپوکسی فنولیک

برای استعلام قیمت به روز رنگ اپوکسی فنولیک با شماره 02126356978 تماس بگیرید

پوشش اپوکسی فنولیک برای ماشین آلات و سازه هایی که از جنس فلز بوده و در معرض خوردگی هستند مانند لوله ها و اتصالات پالایشگاه های نفتی به کار می رود.

تماس با اکسیر پرگاس
شماره تماس جهت پاسخگویی به سوالات فنی و استعلام قیمت اپوکسی فنولیک