رنگ اپوکسی پلی آمین | اکسیر پرگاس
21
ژانویه

رنگ اپوکسی پلی آمین – مناسب ترین قیمت اپوکسی

رنگ اپوکسی پلی آمین در برابر مواد شیمیایی و اسیدهای ضعیف، قلیاها، حلال‌ها، و فرآورده‌های نفتی، از خود پایداری و مقاومت زیادی نشان می‌دهد. در واقع رنگ اپوکسی پلی آمین یک روکش دو جزئی بر پایه رزین اپوکسی و هاردنر پلی‌آمین است که به‌عنوان لایه نهایی بر روی لایه آستری مناسب اعمال ‌شده و فیلم مقاومی در برابر عوامل خورنده ایجاد می‌کند. در حقیقت، رنگ اپوکسی گزینه مناسبی برای جلوگیری از خوردگی و زنگ‌زدگی در صنایع محسوب می‌شود.
پس از کامل شدن واکنش رنگ اپوکسی پلی آمین، سطح سخت و براقی ایجاد می‌شود که نسبت به خراش، سایش، و مواد شیمیایی، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. در حقیقت، رنگ اپوکسی پلی آمین از یک سیستم سه لایه شامل آستری اپوکسی، لایه میانی اپوکسی، و رنگ رویه اپوکسی تشکیل می‌شود. گفتنی است از رنگ رویه اپوکسی پلی آمین معمولاً به‌عنوان لایه نهایی بر روی آستری اپوکسی و رنگ میانی اپوکسی پلی آمین استفاده می‌شود

رنگ اپوکسی چیست؟

اپوکسی یک پلیمر ترموست (گرماسخت) است که از دو ماده شیمیایی مختلف با نام‌های رزین و سخت‌کننده، یا همان فعال‌ساز و هاردنر، تشکیل‌شده است. رزین اپوکسی از مونومرها یا پلیمرهای کوتاه که در انتهای زنجیره آن‌ها یک گروه اپوکساید قرار دارد، ساخته می‌شود.
هاردنر در دو گروه موجود است. نوع سیکلوآمینی، که برای چسب‌ها و کفپوش های اپوکسی بدون حلال مورداستفاده قرار می‌گیرد. و هاردنر نوع پلی آمید، که در رنگ های اپوکسی حلال‌دار کاربرد دارد.
ساختار شیمیایی اپوکسی این امکان را ایجاد می‌کند که بتوان پلیمرهای مختلف با خواص گوناگون را با آن‌ها تولید کرد. عموماً اپوکسی ها به دلیل دارا بودن انواع خواص مثبت، از قبیل چسبندگی، مقاومت شیمیایی و گرمایی، خواص مکانیکی عالی، و مقاومت الکتریکی بالا، به وفور در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایای رنگ اپوکسی پلی آمین | اکسیر پرگاس

رنگ اپوکسی پلی آمین

رنگ اپوکسی پلی آمین در برابر مواد شیمیایی و اسیدهای ضعیف، قلیاها، حلال‌ها، و فرآورده‌های نفتی، از خود پایداری و مقاومت زیادی نشان می‌دهد. در واقع رنگ اپوکسی پلی آمین یک روکش دو جزئی بر پایه رزین اپوکسی و هاردنر پلی‌آمین است که به‌عنوان لایه نهایی بر روی لایه آستری مناسب اعمال ‌شده و فیلم مقاومی در برابر عوامل خورنده ایجاد می‌کند. در حقیقت، رنگ اپوکسی گزینه مناسبی برای جلوگیری از خوردگی و زنگ‌زدگی در صنایع محسوب می‌شود.
پس از کامل شدن واکنش رنگ اپوکسی پلی آمین، سطح سخت و براقی ایجاد می‌شود که نسبت به خراش، سایش، و مواد شیمیایی، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. در حقیقت، رنگ اپوکسی پلی آمین از یک سیستم سه لایه شامل آستری اپوکسی، لایه میانی اپوکسی، و رنگ رویه اپوکسی تشکیل می‌شود. گفتنی است از رنگ رویه اپوکسی پلی آمین معمولاً به‌عنوان لایه نهایی بر روی آستری اپوکسی و رنگ میانی اپوکسی پلی آمین استفاده می‌شود.

مزایای رنگ اپوکسی پلی آمین

رنگ اپوکسی پلی آمین به دلیل مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و عوامل خورنده و همچنین مقاومت مکانیکی بالا در برابر خراش و سایش، و نیز چسبندگی مناسب به لایه آستری یا میانی، در رنگ‌آمیزی خطوط لوله، مخازن، ماشین‌آلات، و انواع تجهیزات و تأسیسات پالایشگاهی و پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ اپوکسی پلی آمین در رنگ‌آمیزی سطوح بتنی، فولادی و سیمانی نیز می‌تواند با به‌کارگیری رزین اپوکسی در فرمولاسیون، آستر، و رنگ میانی مناسب، به‌عنوان رنگ رویه مورد استفاده قرار گیرد.
توصیه می‌شود از رنگ اپوکسی پلی آمین تنها در مواردی که تجهیزات در مکان‌های مسقف و سرپوشیده، و به ‌دور از نور خورشید، استقرار می‌یابند استفاده شود اگر نیاز به رنگ آمیزی مکان هایی که در معرض تابش مستقیم نورخورشید هستند دارید پیشنهاد ما این است که از رنگ پلی یورتان استفاده نمایید.

طریقه مصرف رنگ اپوکسی پلی‌آمین | اکسیر پرگاس

کاربرد و طریقه مصرف رنگ اپوکسی پلی‌آمین

در طی فرآیند رنگ‌آمیزی با رنگ اپوکسی پلی آمین، درجه حرارت محیط می‌بایست بین 10 تا 55 درجه سانتی‌گراد بوده و درجه حرارت سطح باید بین 5 تا 50 درجه سانتی‌گراد باشد. همچنین دمای مطلوب رنگ، بین 10 تا 55 درجه سانتی‌گراد در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر این، جهت جلوگیری از کندانس شدن رطوبت، درجه حرارت سطح می‌بایست حدوداً 3 درجه سانتی‌گراد بالاتر از نقطه شبنم محیط باشد. نسبت اختلاط اپوکسی و هاردنر مخصوص آن از نظر وزنی معادل 84:16 بوده و از نظر حجمی، این نسبت اختلاط حدود 78:22 است.
پس از آماده‌سازی سطح و محیط با رعایت نسبت اختلاط، جزء اول را با همزن مناسب کاملاً هم زده و سپس جزء دوم به جزء اول اضافه می‌شود. حال مخلوط را به‌خوبی هم زده تا یک ترکیب کاملاً یکنواخت حاصل شود. همچنین می‌توان برای رقیق کردن و تنظیم ویسکوزیته رنگ، از تینر استفاده کرد. توجه داشته باشید بهتر است برای دستیابی به نتیجه بهتر، پس‌ازآنکه دو جزء باهم ترکیب شد، حدود 20 دقیقه مخلوط را در یک ظرف نگه دارید تا واکنش شیمیایی اولیه صورت بگیرد و سپس تینر را اضافه کنید. همچنین جهت رنگ‌آمیزی لایه بعدی باید به حداقل و حداکثر فاصله زمانی میان رنگ‌آمیزی لایه‌ها دقت کرد.
در نهایت توصیه می‌شود به‌منظور ایمنی بیشتر، از رنگ‌آمیزی در محیط‌های بسته که هوای آزاد در آن جریان ندارد خودداری کرده و حتی‌الامکان بخارات حلال این رنگ را استنشاق نکنید. به خاطر داشته باشید که رنگ اپوکسی پلی آمین قابل اشتعال بوده و می‌بایست آن را از حرارت، جرقه، و شعله دور نگه داشت.

رنگ اپوکسی پلی آمین اکسیر پرگاس | اکسیر پرگاس

رنگ اپوکسی پلی آمین اکسیر پرگاس

کارخانه ی تولید رنگ اکسیرپرگاس، همگام با فناوری روز دنیا و بهره‌مندی از دانش و تخصص به‌روز، انواع رنگ‌های صنعتی نظیر رنگ مخزن ، رنگ سوله، رنگ ضد اسید، رنگ ضدسایش، رنگ بدون حلال، رنگ اپوکسی پلی آمین، رنگ اپوکسی پلی آمید و انواع آستر های صنعتی را باکیفیتی بالا تولید کرده و آن‌ها را باقیمت مقرون‌به‌صرفه وارد بازار می‌کند. این شرکت به‌واسطه تجربه، تعهد، و رعایت حقوق مصرف‌کننده، به‌عنوان یکی از خوشنام‌ترین شرکت‌های تولیدی رنگ صنعتی در ایران شناخته می‌شود. این مجموعه از نیروی انسانی متخصص و مجرب بهره برده و موفق به کسب استانداردهای ISO 1004، ISO OHSAS 18001 و IMS 9001 در کادر سازمانی و تولیدی خود شده است.
کارخانه رنگ اکسر پرگاس، با برخورداری از نیروهای کارآزموده آزمایشگاهی قادر است رنگ‌های متنوع اپوکسی از قبیل رنگ رویه اپوکسی پلی آمین ، رنگ میانی اپوکسی پلی آمین، رنگ اپوکسی استر هوا خشک، رنگ اپوکسی نانو، رنگ اپوکسی بهداشتی، رنگ اپوکسی دیوار، و همچنین هاردنر اپوکسی، رزین اپوکسی، و آستری اپوکسی را در بالاترین کیفیت تولید کرده و به مشترین عرضه نماید. لازم به ذکر است که این شرکت، با سابقه درخشان و محصولات باکیفیت خود، نیاز صنایع مختلف کشور نظیر صنعت نفت و گاز، فولاد، پتروشیمی، و غیره را به‌خوبی برآورده می‌سازد.

سوالات متداول

رنگ اپوکسی پلی آمین در برابر مواد شیمیایی و فرآورده‌های نفتی، از خود مقاومت زیادی نشان می‌دهد. رنگ اپوکسی پلی آمین روکش دو جزئی بر پایه رزین اپوکسی و هاردنر پلی‌آمین است که به‌عنوان لایه نهایی بر روی لایه آستری اعمال می شود.

رنگ اپوکسی پلی آمین در رنگ‌آمیزی خطوط لوله، ماشین‌آلات، و انواع تجهیزات پالایشگاهی و پتروشیمی و همچنین سطوح بتنی، فولادی و سیمانی با به‌کارگیری رزین اپوکسی در فرمولاسیون، آستر، و رنگ میانی مناسب، به‌عنوان رنگ رویه مورد استفاده قرار می گیرد.

تماس با اکسیر پرگاس
شماره تماس جهت پاسخگویی به سوالات فنی و استعلام قیمت رنگ اپوکسی پلی آمین