رنگ اکریلیک - اکسیر پرگاس
01
دسامبر

رنگ اکریلیک مات، براق، نیمه براق| قیمت 2024

رنگ اکریلیک در تنوع بالا در بازار موجود هستند. این رنگ ها به علت غلظت بالایی که دارند، برای ایجاد بافت در سطوح مختلف مناسب هستند. این رنگ ها بسیار انعطاف‌پذیر بوده و بر روی همه سطوح قابل‌اجرا هستند. علاوه بر آن، رنگ های اکریلیک به ‌سرعت خشک می‌شوند. رنگ های اکریلیک ساختمانی در انواع براق، نیمه براق، و مات موجودند. اما این رنگ‌ها به اندازه رنگ های روغنی براق نیستند. رنگ های اکریلیک به این دلیل که پایه آب دارند، از محبوبیت زیادی برخوردارند.

مزایای رنگ اکریلیک

اولین مزیت رنگ اکریلیک بر پایه آب، استفاده راحت و عدم نیاز به حلال بودار است. این نوع رنگ پیش از خشک شدن با آب شسته می‌شود. پس از خشک شدن نیز ضد آب بوده و می‌توان سطح رنگ‌شده را با دستمال مرطوب تمیز کرد. همچنین، رنگ اکریلیک مقاومت بالایی در مقابل ترک‌خوردگی و پوسته‌پوسته شدن دارد. به همین خاطر، برای محیط‌های مرطوب بسیار مناسب هستند. نکته‌ی دیگر این‌که، دیوارهایی که با این رنگ رنگ‌آمیزی می‌شوند معمولا نرم و لطیف می‌شوند.
رنگ های اکریلیک مزایای مختلفی دارند که موجب محبوبیت زیادشان شده است. مزایای عمده‌ی این رنگ‌ها از این قرار است:
• رنگ های اکریلیک کاملاً قابل شستشو هستند، حتی با مواد شوینده.
• رنگ های اکریلیک پوشانندگی بالایی دارند.
• در این رنگ ها از حلال‌های نفتی مضر استفاده نمی‌شود.
• رنگ های اکریلیک بدون بو هستند.
• این رنگ ها در برابر زردی و رنگ پریدگی مقاومند

معایب رنگ اکریلیک

رنگ‌های اکریلیک پایه آب در مقایسه با رنگ‌های روغنی چندان براق نیستند. به همین خاطر، دیوارهای رنگ‌شده با رنگ روغن، نسبت به رنگ اکریلیک، راحت‌تر تمیز می‌شوند. اما این رنگ‌ها معایبی هم دارند. برخی از این معایب را در ادامه برشمرده‌ایم: • از این رنگ ها نمی‌توان برای چهار چوب‌ها و در‌ها استفاده کرد. • ایجاد طیف رنگی به راحتی امکان‌پذیر نیست.

با رنگ اکریلیک بیشتر آشنا شوید

رنگ اکریلیک از نوع رنگ های پلاستیک پلیمری حلال در آب است که هیچ‌گونه مواد مضری برای انسان و طبیعت ندارد. رنگ اکریلیک به خاطر دوام بالا و درخشندگی زیاد، ابتدا در صنعت اتومبیل‌سازی مورد استفاده قرار گرفت. شرکت آلمانی BASF نخستین رزین اکریلیک را در سال 1934 میلادی عرضه کرد. دوام، زیبایی، و درخشندگی بالا از جمله ویژگی‌های بارز این رنگها هستند. این رنگ، کاربرد گسترده‌ای به عنوان یکی از انواع رنگ های ساختمان دارد.
رنگ های اکریلیک انواع مختلفی دارند و برای سطوح متفاوتی مانند سطح گچی، بتنی، سیمانی، و دیوارهای خارجی به کار می‌روند. رزین‌های اکریلیک، بسته به حلال، به دو نوع حلال آب و حلال نفت تقسیم می‌شوند. رنگ اکریلیک با پایه آب به‌سرعت خشک می‌شود و سطح مقاومی را نیز به وجود می‌آورد. به همین خاطر، کاربرد زیادی در رنگ‌آمیزی ساختمان دارد. رزین‌ اکریلیک  با پایه آب، حلال شیمیایی و نفتی ندارد و با محیط‌زیست سازگار است.
استفاده از مواد پلیمری در تولید رنگ اکریلیک باعث می‌شود که پس از خشک شدن، یک لایه مقاوم نسبت به آب روی سطح ایجاد شود. در نتیجه، این نوع رنگ برای سطحی که احتمال نفوذ آب به لایه زیرین در آن وجود دارد به کار می‌رود. با توجه به ‌سرعت بالای خشک شدن رنگ اکریلیک، چند دست رنگ زدن با آن نیز امکان‌پذیر است.

انواع رنگ اکریلیک - اکسیر پرگاس

انواع رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک در انواع مات، براق، و نیم‌براق تولید می‌شود. رنگ اکریلیک براق طول عمر بالایی داشته و 100 درصد قابل شستشو است. همچنین، از قابلیت پوشش‌دهی بالایی برخوردار است. اما رنگ اکریلیک مات قابل شستشو نیست. می‌توان گفت بهترین نوع رنگ اکریلیک ساختمانی، نوع براق است.

ویژگی‌های رنگ اکریلیک

رنگ های اکریلیک دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که برای آگاهی بیشتر شما، در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:
⦁ رنگ های اکریلیک به‌سرعت خشک می‌شوند.
⦁ بوی تند و نامطبوع ندارند.
⦁ به دلیل عدم وجود مواد آلی مضر و حلال نفتی، با محیط‌زیست سازگار هستند. همچنین، ضرری برای سلامت انسان ندارند.
⦁ انعطاف‌پذیری بالایی داشته و روی سطوح مختلف سیمانی، کناف، گچ، شیشه، پارچه، و غیره قابل استفاده هستند.
⦁ به راحتی قابل شستشو هستند.
⦁ بسیار مقاوم و ضد رطوبت هستند.
⦁ پوشش‌دهی بالایی داشته و در برابر نور خورشید مقاوم‌اند.
⦁ طیف رنگی آن‌ها نسبت به رنگ روغن وسیع‌تر است.

طریقه مصرف رنگ اکریلیک ساختمانی - اکسیر پرگاس

مقایسه رنگ روغن و رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک مزایای زیادی دارد. اما با وجود این مزایا و ویژگی‌های مثبت، هنوز نتوانسته پیشتازی رنگ های روغنی را بطور کامل به چالش بکشد. در بیان تفاوت رنگ روغن و رنگ اکریلیک، می‌توان به این موارد اشاره نمود:
⦁ رنگ روغن کاملاً قابل شستشو است، اما رنگ اکریلیک از قابلیت شستشوی کمتری برخوردار است.
⦁ حلال رنگ روغن نفت و تینر است، اما اکریلیک در آب حل می‌شود.
⦁ رنگ اکریلیک بو ندارد، اما رنگ روغنی بو دارد.
⦁ در مقایسه با رنگ روغن زودتر خشک می‌شوند.

ویژگی‌های رنگ اکریلیک - اکسیر پرگاس

نکات مهم درباره استفاده از رنگ اکریلیک

نکته اول اینکه پس از باز کردن ظرف رنگ، لازم است آن را کامل هم بزنید. در صورت زیاد بودن غلظت رنگ می‌توانید آب به آن تا رقیق‌تر شود. البته باید دقت کنید که میزان آب، خیلی زیاد نشود. چرا که آب زیاد، بلورهای ریزی در رنگ ایجاد می‌کند. میزان آب مصرفی، بسته به رنگ، می‌تواند بین 5 تا 10 درصد وزنی باشد.
بهتر است رنگ اکریلیک ساختمانی برای سطوح بیرونی ساختمان که زیر نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرد استفاده نشود. همچنین توصیه می‌شود ابتدا به سطوح گچی، بتنی، و سیمانی 30 روز مهلت داد تا خشک شوند. سپس، بعد از خشک شدن کامل سطح، از این رنگ روی سطح استفاده شود.

طریقه مصرف رنگ اکریلیک ساختمانی

برای رنگ‌آمیزی سطوح با استفاده از رنگ اکریلیک ساختمانی، باید این کارها را انجام دهید:
⦁ ابتدا پرایمر اکریلیک را با میزان آب مورد نیاز رقیق کنید.
⦁ سطوح بیرونی ساختمان‌های بتنی و سیمانی را پیش از رنگ‌آمیزی با واترجت بشویید.
⦁ پرایمر آماده ‌شده را با استفاده از غلطک، قلم‌مو، یا پمپ رنگ بدون هوا (ایرلس) روی سطح عاری از آلودگی بکشید.
⦁ حدوداً 4 تا 6 ساعت طول می‌کشد تا پرایمر اکریلیک خشک شود. پس از خشک شدن آن، رنگ اکریلیک پایه آب را با آب کافی رقیق کنید.
⦁ رنگ را با استفاده از قلم‌مو، رنگ‌پاش بدون هوا، یا غلطک، روی پرایمر رنگ خشک ‌شده بزنید و چند ساعت صبر کنید تا کامل خشک شود.

سوالات متداول

رنگ های اکریلیک اکسیر پرگاس به دلیل مقاومت و ماندگاری بالا، درخشندگی بالایی که دارند مناسب ترین گزینه برای رنگ های بیرونی ساختمان می باشند.

رنگ ها نقشی حیاتی در ظاهر ساختمان های صنعتی دارند. چراکه این پوشش به عنوان یک لایه محافظ از ساختمان ها در برابر فرسایش خورشید، باد و عناصر بیرونی محافظت می کند. بدون رنگها و پوشش‌ها، ساختمان ها و ماشین آلات شروع به زنگ زدگی و فرسایش خواهند کرد

تماس با اکسیر پرگاس
شماره تماس جهت پاسخگویی به سوالات فنی و استعلام قیمت کفپوش اپوکسی